El Laboratori de Transformació Educativa vist per una alumna, a càrrec de Luna Pérez-Vico, 3r d’ESO.

El passat dimecres 30 de setembre vaig tenir l’oportunitat de participar a la trobada i intercanvi del Laboratori de Transformació Educativa. Feia dies que a Cultura i Valors parlàvem del confinament, de com deferents països s’han adaptat al remote learning, de com ens agradarien alguns detaljs del nou institut… però quan un pardalet em va dir que jo (you are the one) podia participar d’una trobada virtual vaig patir una mica, però vaig decidir que sí que ho faria perquè seria una experiència nova i la veritat és que també tenia molta curiositat, sobretot per la paraula laboratori aplicada a educació.

Imatge extreta del Twitter de l’Escola Font del Roure

El pardalet que m’havia proposat de participar d’aquest laboratori tan particular per a mi devia captar el meu neguit i de seguida em van dir que la meva mare també podria assistir a la trobada, i això em va animar més perquè imagineu-vos per un moment ser a una trobada amb gent que no coneixes, sobretot sent professors i directors d’instituts i escoles… i jo, allà al mig, en un laboratori que res semblava tenir a veure amb el laboratori del nostre institut.  Durant la trobada van anant fent una sèrie de preguntes molt interessants i les que em van cridar més l’atenció van ser:

• Què vol dir per a vosaltres autoavaluar-se? i,
  • Com veieu el fet d’autoavaluar-vos?

Tothom va començar a dir la seva opinió, fins que em va tocar a mi dir la meva.

Jo vaig dir: Autoevaluar-se està bé, és una manera sincera de reconèixer si entens allò que has fet durant un trimestre. De fet sempre les persones ens avaluem, si ho hem fet bé, si ho podem millorar, etc. I les proves i activitats serveixen perquè tant el professor com l’alumne puguem veure si el temari l’hem entèb, si estem aprenent… tot i que no sempre podem tenir un bon dia i pot sortir tot al revés… i per això no s’hi val jugar-ho tot a una sola carta.

Amb aquest trobada em vaig adonar de moltes coses, la més important de totes: que hi ha una cosa en comú i és que no només el nostre institut vol millorar dia a dia, sinó que tots volen millorar per ajudar a l’alumnas i per això volen el punt de vista d’un alumne que, en aquest cas, vaig ser jo i que mai m’havia imaginar que pagues ser tan important.

I ara em toca explicar-vos tot això que es treballa al Laboratori i com que no ho podem fer presencialment, us he escrit aquest article: ALUMNES I FAMÍLIES SOU MOLT IMPORTANTS. LA VOSTRA OPINIÓ COMPTA MOLT AL BADIA I MARGARIT, I AL LABORATORI, que ara ja sé què és.

Luna Pérez-Vico, 3r ESO -D