Dia Internacional de les Persones AMB discapacitat

Bon dia,

Avui, 3 de desembre, és el dia internacional de les persones AMB discapacitat. Des del Parlament Europeu, com a escola ambaixadora de la Unió Europea, ens comparteixen un vídeo per reflexionar sobre com la covid està condicionat el dia a dia d’aquestes persones.

Aprofitem l’article per fer un apunt lingüístic i conceptual important: al títol hi veieu que hem destacat la conjunció AMB en majúscules. No és un error, sinó èmfasi en el concepte de persona. Des de fa anys ja no es parla de discapacitats sinó de PERSONES AMB discapacitat intel·lectual, PERSONES AMB trastorn de…., ALUMNES AMB discapacitat, etc. perquè la discapacitat és una característica més de la persona i, per sobre d’aquesta característica són i som persones, alumnes, estudiants, professors AMB unes característiques que ens singularitzen.

Us animem a reflexionar sobre aquest canvi terminològic i conceptual tan rellevant i, sobretot, a fer-ne ús.

Institut Badia i Margarit