Descobrir el Dret a la UAB

Un grup d’alumnes de 3r, 4t i batxillerat va participar a la jornada “Descobrint el Dret a la UAB”, al campus de Bellaterra en Cerdanyola del Vallès. Organitzat i guiat pels estudiants del Grup d’Argumentació i Debat, es tracta d’una jornada en què els alumnes s’aproximen al dret a través d’un simulacre d’un judici.
Al començament es fa una xerrada on s’introdueixen als assistents a conceptes fonamentals del dret, així com a definició de termes i òrgans i funcions de les institucions, per garantir l’enteniment i el funcionament de la part pràctica.
En la segona part, partint d’un cas pràctic real, es va simular el procediment judicial des del moment dels fets fins a la sentència. Els alumnes es van dividir (juntament amb alumnes participants d’altres centres) entre acusació particular, defensa, Ministeri Fiscal… i van viure en primera persona el desenvolupament de tot el procés. Durant tota la jornada es trobaven assistits pels alumnes de la facultat que organitzaven tota l’activitat.
Els alumnes participants van implicar-se amb entusiasme, i posteriorment, van valorar molt positivament l’experiència.
David Díaz, professor de filosofia.