Comencem el programa araART i omplim el centre de violins i violoncels.

Aquest curs 2020-21 ens hem incorporat al programa d’innovació araART conjuntament amb l’Escola de Música d’Igualada, concretament amb el programa Violins i Violoncels, SonaEscolaXL. L’araART busca potenciar les arts i el gust per les arts en l’alumnat, i impulsa el treball artístic, musical i d’arts escèniques. El programa SonaEscolaXL el fa possible l’Ajuntament d’Igualada pagant les dues hores de professorat de violins i violoncels per a les dues optatives, una a 1r d’ESO i una a 2n d’ESO. Si bé el programa araART es materialitza i concreta en el nostre institut amb els violins i violoncels, la seva visió i impacte són més amplis i per això hi ha diferents professors i matèries implicades.  L’equip impulsor del programa són la Núria Planell i el Xavier Soler (professors de música del nostre institut), i el Toni Cabanes i la Laia Pàmies (professors de violins i violoncels de l’escola de música). També en formen part l’Aina Sellart (VIP) i la Carme Solà (arts escèniques i dansa).

En el nostre cas, el programa es materialitza concretament amb les optatives de violins i violoncels per a 1r d’ESO i 2n d’ESO i que s’incorporen a la banda de música a 3r i 4t d’ESO, i dona continuïtat, opcional, a l’alumnat que ve del Gabriel Castellà, si bé a la banda de música i actuacions també s’hi incorporen altres alumnes que toquen algun instrument.

Fins el curs passat vam compartir la majoria dels violins i violoncels amb l’escola Gabriel Castellà, però amb la situació de pandèmia actual hem comprat els nostres propis instruments per possibilitar aquesta optativa, aquest programa i, en el fons, aquesta magnífica oportunitat de continuar tocant per als alumnes que ho desitgin.

Divendres va ser un gran dia al nostre institut perquè van arribar els nous 9 violins i 5 violoncels que s’incorporen als violins i banc d’instruments de què ja disposàvem i que hem anat adquirint progressivament des del setembre del 2015.

A les fotografies podeu veure el conjunt de corda de 1r d’ESO i el conjunt de corda de 2n d’ESO amb els nous instruments que possibilitaran recomençar les optatives de violins i violoncels ben aviat.

Des d’aquí volem agrair a tots els agents que fan possible el programa araART i el SonaEscolaXL, a Cordalab per haver-nos regalat l’ukelele que ens faltava i molt especialment a l’Escola de Música d’Igualada que ha estat present en el nostre projecte educatiu des del minut 0.

Esperem que, malgrat tot i amb totes les mesures, l’alumnat gaudeixi dels instruments, dels programes i de la música i les arts, que és, la finalitat última de tot plegat i que ben aviat en puguem gaudir tots amb nous concerts i espectacles.

Institut Badia i Margarit