Au revoir, les amis

Hola! Nosaltres som la Noa i la Yasmina i us volem parlar sobre l’intercanvi de francès.

Al principi de començar les classes a l’institut la nostra professora Alba va contactar amb el Collège La Fayette de Châteauroux, al centre de França, per començar un intercanvi epistolar. Nosaltres estàvem impacients per veure amb qui ens tocaria enviar-nos cartes.

Un dia normal de classe de francès, l’Alba ens va dir que havien arribat les cartes dels alumnes francesos per nosaltres (escrites en espanyol), i que nosaltres els hauríem de respondre, però que ens tocava escriure-les en francès. Nosaltres, molt nerviosos, vam obrir les cartes i vam començar a llegir, vam al·lucinar amb totes les coses que ens van explicar: un tenia molts animals, l’altre tenia una granja… I a més a més, teníem moltíssimes coses en comú amb ells!

Vam escriure les cartes en francès per presentar-nos amb paper i després d’aquestes primeres epístoles, al segon treball d’intercanvi ens vam descriure a nosaltres mateixos. En aquest cas, ens volíem modernitzar una mica, així doncs vam utilitzar el “Padlet”: cadascú es va descriure i hi vam carregar una foto de grup perquè llegint les nostres descripcions poguessin identificar-nos. Després ells també van crear un padlet de presentació amb fotografies de cadascú. D’aquesta manera, ens vam poder conèixer millor.

Més tard, ens vam enviar uns murals personalitzats explicant allò que ens agrada i què no ens agrada fer. Ells ens van respondre amb postals de Nadal molt maques i a més va venir un noi nou a la seva classe, per sort per nosaltres, també ens va arribar un nen nou, el Saliou, que va poder correspondre al francès nou.

També els vam fer participar del nostre Sant Jordi, enviant-los els nostres cal·ligrames. Tots aquests materials que ens hem intercanviat, els francesos n’han fet una exposició per celebrar la setmana de les llengües.

Al llarg del curs ens hem enviat postals, cartes, manualitats… ens ha agradat molt contactar amb gent de França perquè és una manera de practicar la llengua i aprendre coses d’un altre país a la vegada que nosaltres els parlem de la nostra cultura i costums.

Quan va ser fi de curs els vam enviar uns regals, i unes postals amb les nostres adreces de correu electrònic perquè ens recordin per sempre i poder continuar parlant i enviant-nos missatges.

Ens ha agradat molt aquest projecte! Esperem que l’any que ve estiguem una altra vegada junts amb ells!!

Noa i Yasmina, 1r ESO