ALS PATGES ELS DEMANEM…CIVISME! Carta conjunta Núria Ramon i Judit Serra

(carta publicada a l’Enllaç, dijous 21 de desembre del 2017 i a La Veu de l’Anoia, divendres 22 de desembre del 2017)

Aquest primer trimestre, per a  l’Institut Badia i Margarit i l’Escola Gabriel Castellà, ha estat dur, difícil, l’acabem amb un sentiment de ràbia, impotència i desconcert perquè no entenem què  està passant. La història d’infortunis va començar el passat mes de setembre quan vam descobrir que faltava una antena wifi que servia per donar cobertura de xarxa al gimnàs de l’escola. La  vam tornar a posar, però al mes d’octubre vam tenir la sorpresa que l’antena que ens acabaven de posar, més una altra de nova d’una altra zona de l’escola, havien tornat a desaparèixer i de regal, els infants de 3r van trobar-se el vidre de la finestra totalment trencat i l’aula plena de trossets de vidre. Estava clar que no era la màgia dels patges i la situació començava a atabalar-nos. No enteníem el perquè de tantes petites sorpreses.

Al mes de novembre  vam trobar-nos  una de les finestres del gimnàs trencada per una pedra, i a través dels ferros havien tibat tot el que havien pogut i havien trencat cortines, llençat per terra llapis, pilotes i material que no havien pogut prendre.  El tió no havia arribat mai d’aquesta manera al centre, estàvem ben amoïnades. Vam començar a preocupar-nos seriosament i vam informar a les autoritats que van reforçar la vigilància. Durant la setmana de l’11 de desembre l’institut va tenir un simulacre d’emergència que va acabar amb l’arribada dels tions, a l’escola també van arribar els tions… però ni amb la policia i els tions no n’hi va haver prou.

El dissabte 16 de desembre a les 8 del vespre es va incendiar el gimnàs, accidentalment o a consciència,  i a dins seu, tot el nostre material esportiu  va quedar fos i convertit en cendres i un munt d’il.lusions es van fondre de cop: l’arribada del patge Karim el dimecres, la festa de Nadal de l’escola i de l’institut el divendres,  les actuacions musicals, els violins…  i moltes i moltes classes d’educació física.  Però la màgia dels infants en fa fer remuntar: dissabte mateix a la nit vam decidir que es farien totes les activitats de la setmana.

L’incendi és un incident molt greu i els nostres alumnes hauran de fer educació física  a l’exterior i un munt d’actes  s’ha hagut de reprogramar en d’altres punts de la ciutat de pressa i corrents. A més, totes aquelles entitats de la ciutat que feien ús del  gimnàs quan no l’utilitzàvem també l’han perdut. Les extraescolars també estan afectades.

Les activitats les hem reprogramades  i reubicades  totes i cadascuna d’elles, i seguim fent classe normal. Dilluns no teníem calefacció, però vam dur estufes o vam anar a Les Comes. Avui el patge Karim havia d’arribar al gimnàs i ha arribat a la sala de música de l’institut en un acte conjunt institut-escola, amb 9 patges, 7 músics, un decorat excepcional i molta il.lusió, fruit del treball compartit institut-escola que, aquesta setmana més que mai, institut i escola ens hem fet de crossa.

Avui alguns infants li volien preguntar al patge Karim qui havia cremat el gimnàs i quants sacs de carbó li portarà.  Nosaltres, directores, mestres, professors, famílies li hem preguntat,  PER QUÈ? Però el patge Karim no ha tingut resposta.

Des d’aquí volem agrair tot el suport de famílies, professorat, alumnes, AMPA i centres  públics que ens heu ofert suport i col.laboració, i a l’Ajuntament i els Serveis Territorials, tot el recolzament rebut i demanem a la ciutat ajuda per prevenir i evitar actes com aquest. No podem jugar amb foc, no podem cremar il.lusions dels infants, no podem permetre’ns afectar l’ensenyament d’aquesta manera.

Avui al patge Karim alguns nens li han demanat un gimnàs nou. Nosaltres, els grans, li hem demanat civisme, respecte i amor per les coses que són de tots.

Núria Ramon i Judit Serra

Directores Escola Gabriel Castellà i INS Badia i Margarit