41 hores: 4 museus i molt més, a Madrid. Història de l’Art.

Vuit alumnes. Dues professores. Quaranta-una hores de viatge que ben bé podrien haver estat quatre dies. Quatre museus. Un parc. Tota una ciutat. I cent euros de despesa total. Així narràvem el viatge d’Història de l’Art de 2n de Batxillerat el dilluns 19 de febrer a les 9 de la nit, hora en què vam arribar a Sants Estació.

I és que la nostra aventura havia començat la matinada del diumenge, cap als volts de les 4 de la matinada, quan ens vam llevar i a corre-cuita vam sortir de les nostres cases per ser a Sants Estació a les 5.30h. El tren sortia a les 6.30 del matí i a les 9 érem a Atocha, esmorzant, per entrar al museu Reina Sofía a les 10 en punt. I és que no podíem perdre ni un minut.

Al Sofía vam visitar el Guernika, l’exposició temporal de Picasso i algun quadre de Kandinsky, Miró, El Greco, Juan Gris… Sortint del Sofia, sempre a peu, vam arribar al Museo Thyssen i allà, amb calma, vam continuar contemplant quadres de VanGogh, Monet, Mondian, Kandinsky, Miró, Dalí… Al Thyssen començàvem a estar una mica cansats, però el museu ens va impactar tant que ens vam desvetllar de cop.

Després de dinar l’entrepà que portàvem de casa, vam anar cap al Museo del Prado i a les quatre ja érem dins del museu. Aquí, la Sandra ens va deleitar amb una selecció d’obres i una planificació excepcional. Tot i estar aparentment cansats, vam ser al museu fins a les 18.45h, moment en què vam anar caminant fins al Barrio del Retiro on teníem l’apartament llogat i on havíem de ser abans de les 19.30h. L’apartament ens va sorprendre (i agradar) tant o més que els museus i un cop instal·lats vam anar a comprar el sopar: enciam, tomàquet, olives, formatge, oli, sal, fruita i llom. I a cuinar! Per si amb tres museus no havíem après prou coses, alguns vam aprendre a cuinar el llom. I després de sopar, teníem jocs de cartes, però ara sí, estàvem empatxats d’art i només teníem ganes de somiar… amb art!

Dilluns al matí parlàvem en passat remot i ens semblava que feia tres dies que havíem visitat el Reina Sofía. Amb tot recollit vam tornar a carregar les motxil.les a l’esquena i vam anar a esmorzar (un esmorzar de somni!) i a les 10 del matí ja érem al motiu principal de la nostra visita a Madrid: l’exposició temporal de Monet a CentroCentro (https://www.centrocentro.org/exposicion/monet). I després de Monet, cap a passejar per Madrid. A la Puerta del Sol ens vam trobar la celebració de la Copa del Rei, vam acabar dinant bocadillo de calamares al Brillante i fent una petita migdiada al Parque del Retiro.

A les 6 de la tarda agafàvem el tren per tornar a la realitat que, per estrany que sembli i a punt d’acabar 2n de Batxillerat, és més tranquil.la i relaxada que el nostre viatge a Madrid. Això sí, igual d’apassionant! Començava el nostre camí de retorn a casa i tornàvem amb un munt d’històries recordades (les galetes Oreo i la incidència del Martí; els quadres Mondrian de 1r d’ESO amb el Payró; els quadres de VanGogh pintats a 3r d’ESO…), impregnats d’art i feliços del que havíem vist i viscut.

I fins aquí, la nostra història de l’art de 42 hores a Madrid. Us recomanaríem que la repetíssim, però no podrà ser: l’exposició de Monet va tancar el 25 de febrer. Una sort haver anat a Madrid i haver-la vist.

Primer museu: el Reina Sofía. Aquí eren les 11 del matí del diumenge.

Tercer museu: el Prado. Aquí eren les 4 de la tarda.

Dilluns a les 11 del matí: exposició temporal de Monet a CentroCentro. Quina sort que ahir diumenge a les 6 del matí no vam perdre el tren i la vam poder gaudir!