Xerrada sobre la Revolució Cultural Xinesa pels alumnes de Batxibac

El passat dimarts 2 de març, la Mariona Anglada llicenciada en Humanitats i en estudis d’Àsia Oriental per la Universitat Pompeu Fabra, ens ha fet una xerrada sobre la Xina contemporània. Aquesta xerrada estava emmarcada per una de les dues lectures obligatòries que tenen els alumnes Batxibac: Balzac et la petite tailleuse chinoise de Dai Sije. L’objectiu principal de la xerrada va ser donar a conèixer la història recent del gran gegant asiàtic així com del comunisme de Mao Tse Tung, context historicocultural de la novel·la.

La xerrada va començar plantejant quina imatge tenen els nostres joves de la Xina actual i dels xinesos per després passar a parlar de la Xina dels anys 60. La Mariona va utilitzar molts documents i sobretot pòsters de propaganda comunista per presentar el moviment intel·lectual i polític de la Xina d’aquesta època. Posteriorment, va reforçar el seu discurs amb fotografies d’un dissident xinès que van poder sortir del país malgrat la censura.

Els alumnes van poder disfrutar de dues hores de xerrada i d’explicacions per part d’una enamorada i gran coneixedora de la Xina i de la cultura xinesa que ha viscut durant molt temps en aquest país de l’extrem orient.

Esperem que aquesta acció faciliti la lectura de l’obra en qüestió i sobretot ens ajudi a trencar estereotips i malentesos.