Xerrada sobre el Sector Primari

El passat dijous 7 de març, tres membres de l’Assemblea de Joves d’Igualada (@agit_ass), una de les quals és una exalumna nostra. Van elaborar una xerrada cap a l’alumnat de geografia de segon de batxillerat. Durant la seva visita, van abordar de manera profunda les divergències i els conflictes agraris que afecten el sector primari, proporcionant una visió empàtica perquè els alumnes poguessin comprendre millor les protestes d’aquest col·lectiu.

Amb tot això, vam poder comprendre que: la PAC (política agrària comunitària) actual, les mesures restrictives de la UE respecte al sector primari i la competència deslleial amb altres països, només són unes de les causes subjacents de les mobilitzacions agràries.

D’altra banda, van subratllar la importància demogràfica del sector agrari i com la seva disminució al llarg dels anys podria generar repercussions negatives en la societat. Per evitar això, van destacar la rellevància del rejoveniment agrari. A més a més, van fer especial èmfasi en el conflicte de les importacions de productes, que afecten gran escala la venda dels productes nacionals  i, per tant, a l’economia espanyola.

Aquesta xerrada no només ha contribuït a ampliar els nostres coneixements acadèmics, sinó que també consciència sobre la vital importància del sector primari en el funcionament de la societat. És imprescindible reconèixer que, malgrat no ser sempre visible, aquest àmbit és essencial per al benestar col·lectiu.

Alumnat 2n Batxillerat de Geografia