Un cop més, hem viscut l’experiència d’un intercanvi a França

Abans d’acabar el curs, us volíem fer coneixedors d’una gran experiència per 27 alumnes del nostre centre, tots ells estudiants de francès, segona llengua estrangera, de segon i tercer d’ESO.

Aquest curs hem tornat a organitzar un intercanvi amb el Collège Val de Charente de Ruffec. Durant el segon trimestre, ens van visitar ells, però aquest darrer trimestre i gairebé a punt d’acabar el curs, nosaltres hem anat a França durant una setmana. La veritat és que hem fet moltes activitats, entre elles hem anat a l’institut i alguns han fet classes de rugbi; d’altres, de ciències i fins i tot de francès. També hem visitat Angoulême, la ciutat mundialment coneguda pel festival del còmic, hem gaudit de les atraccions de Futuroscope i hem fet activitats a l’aire lliure on hem pogut gaudir del bon temps, de la natura i del riu Charente (fins i tot es van poder banyar!).

Us deixem uns quants comentaris dels alumnes així com unes quantes fotografies que pretenen mostrar-vos la felicitat, les experiències i els aprenentatges dels nostres alumnes durant aquesta setmana a Ruffec.

Roger Puig: He après moltes coses sobre França i he adoptat alguns nous costums. També m’ha ajudat a entendre millor el francès i a parlar-lo. M’emporto molt bones amistats i bones experiències. He vist la diferència entre l’educació de Catalunya i la de França, allà són molt més estrictes, el menjar també és diferent, a tot hi posen mantega. En general, ha sigut molt divertit i una experiència inoblidable.

Carlota Riba: Per mi, l’intercanvi ha sigut una de les experiències més guais que he viscut. Crec que sóc una de les persones que més hi ha gaudit. Amb la meva corresponent (la Kaïsa) m’ho he passat molt bé i crec que hem connectat moltíssim. M’emporto moltes experiències viscudes, sensacions i gent que recordaré tota la vida. I nostàlgia, molta.

Iana Boistean: L’intercanvi m’ha facilitat molt la pràctica de la llengua francesa, tant parlat com escoltat. El que més m’ha agradat és l’acollida que he tingut per part de la meva corresponent i la seva família, i també el fet d’haver visitat molt llocs. Sempre recordaré el bons moments amb els nous amics!

Angoulême

Classes de rugbi a l’institut

Bataille Royale al gimnàs de l’institut.

Gaudint de l’entorn.

Futuroscope.

Fins i tot la premsa local s’ha fet ressò del nostre pas per la zona:

Merci pour votre accueil! Nous espérons vous revoir bientôt!