Tret de sortida al Programa Escoles Ambaixadores del Parlament Europeu

Aquest curs 2021-22 tornem a ser una de les escoles representants del Parlament Europeu al nostre territori i tenim encara més activitats planificades al voltant d’aquesta institució i els seus objectius i valors. A banda de la descoberta de la placa i acte inaugural que mereix article a part, aquí us en deixem una petita mostra del que estem fent:

26 de setembre, Dia Europeu de les Llengües

Els alumnes de l’institut han pogut gaudir d’activitats relacionades amb la diversitat lingüística del centre per celebrar el Dia Europeu de les Llengües, el 26 de setembre. Per festejar aquest dia, s’han fet jocs lingüístics, endevinalles,  murals amb frases sobre llengua i llengües, tallers d’aprenentatge de llengües d’origen per part de companys, reflexions metalingüístiques i els primers passos per crear els portafolis lingüístics dels alumnes de 1r d’ESO. Hem descobert que estudiem en un centre lingüísticament molt ric on a banda d’estudiar francès i anglès, per exemple, a primer d’ESO es parlen 12 llengües diferents.

Alumnes de 1r d’eso jugant a aprendre la diversitat lingüística  Taller, la meva paraula preferida escrit amb la meva llengua i tipografies preferides i… en quantes llengües la puc escriure?

1 d’octubre, formació sobre Escoles Ambaixadores a Madrid

L’Alba Sala, professora responsable del programa al nostre institut del Programa Escoles Ambaixadores a la sessió de formació que va tenir lloc el passat divendres 1 d’octubre a l’Oficina del Parlament Europeu a Madrid. En aquesta sessió es van tractar els temes bàsics del programa, es va fer una presentació dels materials pedagògics a utilitzar així com l’ús de les xarxes socials per tal de crear vincles amb altres centres d’altres comunitats autònomes espanyoles o d’altres països europeus per tal de crear nous vincles i associacions. En aquesta trobada ens vam retrobar amb antics companys de l’Institut Martí i Franquès, amb qui vam fer un Erasmus+ fa tres cursos i amb qui esperem col.laborar amb nous projectes properament.

Tres dies que van donar una primera visió europeista del nostre centre: participatiu, divers, compromès i molts d’altres adjectius i etiquetes que de mica en mica entre tots anirem donant-li a aquest centre que ara ja té uns anys d’història.

Formació Programa Escoles Ambaixadores a Madrid, setembre 2021

Des del 2 d’octubre ja tenim auxiliar de conversa! Benvingut Greg.

Ja tenim amb nosaltres al Greg, el nostre auxiliar de conversa d’anglès que ens ajudarà a practicar Speaking i a treballar els nostres projectes CLIL de Cultura i Valors.  We are all looking forward to getting to know you! En breu publicarem una petita entrevista on el podreu conèixer millor. De moment, per a les famílies (perquè els alumnes el coneixen pràcticament tots), aquí us en deixem la foto.

24 d’octubre, Dia de les Biblioteques

Després de 6 cursos amb un bibllioteca que ha anat creixent a la vegada que s’ha anat mudant d’espais: primer a l’aula Sacks, després a la Bausch i el curs passat a l’actual consergeria, finalment hem pogut situar la biblioteca físicament al lloc que li correspon: un espai gran, amb entrada independent que permetrà obrir-la a la ciutat encara que el centre estigui tancant, i amb un fons bibliogràfic de 3500 llibres i que continua creixent. Un espai proper al pati i obert tots els patis: si voleu parlar anglès, hi podeu anar els dimarts els dimecres i els dijous i hi trobareu el Greg, el nostre fantàstic auxiliar de conversa. Si voleu parlar francès, els dilluns i dimarts hi trobareu els professors de francès: l’Alba i el Sergi.

La biblioteca, a més, ja té nom. Ha estat l’última aula en tenir nom, però l’espera ha valgut la pena: des d’avui és la biblioteca MARIA CARDÚS, filòleg de renom i esposa d’Antoni Badia i Margarit, o esposa d’Antoni i Badia i Margarit i filòleg de renom, en l’ordre que cadascú prefereixi.

Podeu consultar el fons de la biblioteca a aquest enllaç: https://aplicacions.ensenyament.gencat.cat/epergam/web/biblioteca.jsp

Patis de biblioteca.

A més a més, ara que ja tenim la biblioteca a ple rendiment, iniciem els clubs de lectura amb alumnes i amb famílies. Trobareu la informació sobre aquest primer club de lectura amb famílies a https://agora.xtec.cat/insbadiaimargarit/portada/1er-club-de-lectura-per-a-families-us-hi-esperem/

Famílies, voleu participar del Programa Escola Ambaixadora?

El Programa Escola Ambaixadora és un programa creixent al nostre institut on molts hi podeu aportar el vostre granet de sorra: si treballeu en una institució com un Ajuntament o Consell Comarcal i ens voleu venir a explicar la vostra experiència a l’administració pública; si parleu algun idioma i voleu venir-nos a ensenyar 4 paraules; si coneixeu molt bé un país i podeu venir a parlar-ne… Contacteu amb l’Alba ( 00alba.sala@insbadiaimargarit.cat ), ens agradarà molt compartir aprenentatges amb vosaltres!