ARTICLE PUBLICAT: De treball de síntesi per la Vall d’Aran, per Roger Esquius.

DE TREBALL DE SÍNTESI PER LA VALL D’ARAN, per Roger Esquius.

Del dimarts 13 fins el divendres 16 de Juny  els alumnes de l’institut Badia i Margarit vam anar a la Vall d’Aran a fer el treball de síntesi (TdS). Durant aquests dies els alumnes -i també els professors- hem disfrutat de l’experiència de viure durant un breu període de temps en plena naturalesa i tot junts: Experimentar en primera persona els esports d’aventura, fer llargues caminades i observar els animals d’alta muntanya ben prop d’ells.

El primer dia vam deixar les coses a l’hotel i de seguida vam fer una excursió a peu cap a Montgarri, un lloc amb un encant especial. Durant el trajecte vàrem poder disfrutar d’uns paisatges espectaculars i que no estem acostumats a veure els que vivim a la ciutat i en arribar hi havia un riu just davant de l’alberg i el monestir de Montgarri i ens vam poder mullar els peus, cosa va ser molt satisfactòria, i alguns vam acabar banyant-nos completament.

El segon dia, dimecres, per mi, va ser el més divertit de tots ja que al matí vam anar a un parc d’aventura anomenat NATUR ARAN  on vam tenir l’oportunitat de llançar-nos per una tirolina de 250m en la que et pujava una adrenalima que jo mai havia experimentat, ni amb l’examen més difícil de mates o abans d’entrar a les classes d’estratègia amb el Jordi no se sent el que vam sentir els que ens vam llençar per la tirolina. A la tarda vam anar a fer ràfting, un esport d’aventura molt emocionant i entretingut, que consisteix en baixar per un riu en una barca inflable on tu i els teus companys sou el motor i el professor fa de guia. El millor de tot va ser que ens van deixar banyar en tres trams diferents del riu  i qràcies a l’armilla salvavides anaves flotant al costat de la barca. El ràfting sembla complicat, però en realitat, el més complicat és posar-se el neoprè.

El tercer dia vam visitar l’institut d’Aran, vam fer-hi una visita i una hora de classe. Va ser molt interessant perquè ja estem pensant de fer activitats conjuntament. Després de la visita, vam pujar a Bessiberri, a 2000m d’altitud i vam pujar un desnivell de 700m. Va ser extraordinari: una excursió guiada en la que la majoria dels alumnes vam arribar molt cansats, però vam arribar, perquè amb el Xavi al davant pujant i baixant, i la Judit al darrere, és impossible no arribar. Ens vam tornar a banyar al riu que estava congelat però, quan sorties estaves al paradís i veies totes les solucions del ThatQuiz de cop.

I l’últim dia, com que ningú volia marxar (ni els profes), vam anar a l’AranPark on vam poder veure: Llúdrigues, cérvols i els seus familiars, voltors, cabres, cabres monteses, però sens dubte el més espectacular va ser veure els linx i els llops blancs, i poder presenciar com un os es posava a dues potes a tan sols a 2 metres de nosaltres.

En això ha consistit tot el nostre treball de síntesi i ara només ens queda acabar de fer la part escrita i fer-ne la presentació oral, dimarts al matí.

Sens dubte, han estat unes colònies de TdS meravelloses: bon menjar, bon dormir, unes excursions i activitats espectaculars i molt bona companyia. Quan hi tornem?

Roger Esquius Riba – 1r ESO

——————————

Bon dia,

Els alumnes ja saben que aquest cap de setmana han d’acabar tota la seva part individual i avançar la part col.lectiva (ho poden fer individualment) per dilluns al matí, posar en comú tot el treball. Han de lliurar el treball acabat el dilluns a les 12.30. Tindran des de les 8 del matí per acabar de concretar coses i acabar-lo.

Dimarts al matí farem les exposicions orals, per grups. És important que s’ho preparin bé i la facin utilitzant al màxim totes les llengües treballades durant el curs.

ÀNIMS, QUE JA SÓN ELS ÚLTIMS DIES DE FEINA I HO PODEN FER MOLT BEN FET.

Totes les fotos ja les podeu trobar clicant a sobre de la fotografia de Montgarri.

1200px-Santuari_de_Montgarri