Setmana de la Ciència i les Humanitats 2021

Aquesta setmana del 15 al 19 trencarem bastant els horaris normals del dia a dia i celebrem la Setmana de la Ciència amb diferents activitats, sortides i tallers destinats a estimular l’interès per la ciència i el seu aprenentatge d’una manera diferent. Aquest any posem especial èmfasi amb la sostenibilitat i el respecte al medi ambient.

En alguns casos, desfarem l’estructura horària habitual i en d’altres, quan es tracti de sortides del centre, pot ser que l’horari d’entrada o de tornada al centre es modifiqui. Per això el grup de 3r d’ESO que va a la sortida el dijous 18 de novembre ha de ser al centre a les 7:30 h i és possible que arribi després de les 14:40 h. La resta d’activitats és, en principi, en horari lectiu.

En aquesta setmana també incorporem algunes activitats de l’àmbit Humanístic, com una visita al Museu Nacional d’Art de Catalunya (MNAC, 3r d’ESO), les xerrades del Carles Duarte i (1r de Batxillerat) o la visita a la Basílica de Santa Maria (el grup de Religió de 1r i 2n d’ESO). També aprofitem per reflexionar sobre la igualtat, analitzant els estereotips de gènere en les obres d’art en la sortida que es farà al MNAC. Alguns grups aprendran a llegir i a escriure en Braille, alguns grups sortiran amb bicicleta…

Les principals activitats i alguns exemples més, per nivell són:

• 1r ESO: taller Braille, taller Eixarcolant (agricultura de proximitat), sortida a Cal Granotes (activitat sobre la pell).
  • 2n ESO: Sortida a Pujalt (Energies renovables), taller Eixarcolant (agricultura de proximitat), taller sobre l’Antàrtida, sortida al Museu de la Pell (activitat sobre els plàstics).
  • 3r ESO: taller Braille, taller d’engranatges amb Lego, taller de criptografia, sortida a l’exposició Human Bodies i al MNAC.
  • 4t ESO: Sortida a Pujalt (alumnat de Tecnologia), sortida a Montserrat (alumnat de Biologia), xerrada PIMEC (alumnat d’Economia i Emprenedoria), sortida al Museu de les Matemàtiques, taller de criptografia.
  • 1r BATXILLERAT: xerrada Carles Duarte i sortida a Montserrat (alumnat de Ciències de la Terra).
  • 2n BATXILLERAT: sortida a Montserrat (alumnat de Ciències de la Terra).

El divendres 19 farem la jornada temàtica de Santa Cecília. El dilluns 23 de novembre els de 1r ESO faran Santa Cecília conjuntament amb l’escola Ramon Castelltort.

Animem a totes les famílies a parlar dels temes, tallers i sortides que es faran al llarg de la setmana al centre. Que la ciència traspassi l’institut i arribi a totes les cases!

Bona setmana temàtica!

Institut Badia i Margarit