Preparem el projecte Erasmus+ Les jeux de la solidarité

Els alumnes de l’institut Val de Charente, del poble francès de Ruffec, vindran al nostre institut en el marc del programa Erasmus+ i realitzarem activitats solidàries de manera conjunta. Tothom està convidat a participar-hi!

Erasmus és un programa creat el 1987 per la Comissió Europea, que té per objectiu becar programes d’intercanvi d’estudis entre els 28 països membres de la Unió Europea. La diferència del programa Erasmus i el programa Erasmus+ és que el programa Erasmus es redueix a estudiants universitaris, mentre que Erasmus+ beneficia professors, estudiants en pràctiques amb empreses, formació professional i voluntariat.

Durant la setmana del 18 al 22 de març del 2024, els alumnes de l’institut Badia i Margarit juntament amb els 25 alumnes del Collège Val de Charente que gaudiran de la beca Erasmus+ desenvoluparan el projecte Les jeux de la solidarité, referència evident als Jocs Olímpics de París 2024. En el nostre cas, es tractarà de realitzar activitats, dinàmiques i accions que mouen persones per promoure la solidaritat. No només per ajudar les persones sinó també per millorar i conscienciar de la situació del medi ambient i per promoure les relacions entre els ciutadans del país gal i el nostre.

Els alumnes de l’optativa d’escola ambaixadora us presentem algunes de les iniciatives solidàries del projecte:

VENDA DE CREPS:

El dimarts 19 de març durant els dos patis, venda de creps solidària per recaptar fons per l’hospital maternoinfantil de Sant Joan de de Déu pels nens malalts de càncer.

Esperem que compreu molts creps!

RECOLLIDA D’ALIMENTS:

Vols contribuir amb el Banc de Queviures d’Igualada?

Del 18 al 22 de març porta un aliment no perible (que no caduqui) a l’institut, llegums, oli, arròs, pasta, conserves, etc. A l’entrada de l’institut trobareu la capsa que ens facilitarà el Banc de Queviures d’Igualada.

RECOLLIDA DE TAPS:

L’institut Val de Charente participa en una macrorecollida de taps de plàstic per tal de fer-ne donatiu i comprar cadires de rodes. Participem-hi i fem-ho possible! Recollida de taps d’ampolles de plàstic fins el dia 22 de març,

Trobareu els contenidors per dipositar-los a l’entrada i al replà del primer pis.

Altres activitats:

Intercanvi de llibres en castellà per llibres en francès, activitats per sensibilitzar de la influència negativa de la contaminació sobre la biodiversitat marina, taller amb els Moixiganguers d’Igualada per construir entre tots torres humanes, etc.

I per acabar aquesta gran setmana plena d’accions solidàries: el Dia de l’Esport, organitzat per l’àmbit motriu del nostre centre, amb la participació conjunta dels alumnes de l’Institut Badia i Margarit i els alumnes del Collège Val de Charente.

Esperem i desitgem que sigui una setmana d’intercanvis, de coneixences, d’aprenentatges i sobretot de solidaritat i empatia.