PERFILS LINGÜÍSTICS DELS ALUMNES DEL CENTRE, 1a part

En el marc del projecte Erasmus+ KA1 GEETS, hem proposat als alumnes de l’institut de fer el seu perfil lingüístic. Aquest treball l’han elaborat durant les classes de CiV en anglès i francès. Ha sigut una tasca entretinguda que ha portat a molts alumnes a adonar-se que parlen, entenen i utilitzen més llengües de les que ells mateixos són conscients o posen en valor. Després d’aquest perfil lingüístic, els hem demanat una petita reflexió dels beneficis de l’exercici, del fet de dominar més d’una llengua i dels objectius que es plantegen pel que fa a l’aprenentatge de llengües estrangeres pel futur.

L’activitat l’han continuat a ViP, amb la finalitat de crear un logo pel projecte GEETS i per tant participar al concurs de logos que hem organitzat en aquest projecte i que portarà al guanyador del nostre institut a competir amb els guanyadors dels altres centres educatius per arribar a ser el creador del logo final pel projecte GEETS (Global Education & European Teaching Strategies).

Aquesta activitat ens ha fet adonar de la diversitat lingüística del nostre institut i ha fet despertar la voluntat de crear un vídeo per representar totes les llengües que d’una manera o altra formen part del BiM.

CONCLUSIÓ DESPRÉS D’HAVER FET EL MEU PERFIL LINGÜÍSTIC. Ismael Aouzlah, 2n ESO

Vull aprendre llengües perquè és molt important a la vida: et serveix molt perquè pots anar a un altre país, per comunicar-te amb altra gent, per anar a la universitat, estudiar i aprendre.

Els idiomes que jo sé són l’àrab, el castellà, el català, el francès i una mica d’anglès. Tot i que m’agradaria aprendre més anglès perquè és molt útil.

Les que utilitzo normalment (les parlo, escric i llegeixo) són el català, castellà i àrab. La televisió, la vec en àrab i castellà. Sóc capaç de llegir català, àrab, castellà, francès i anglès. Amb la meva família parlo castellà i àrab. Amb els amics també parlo castellà i àrab.

Per finalitzar, m’agradaria afegir una idea. M’agradaria aprendre més idiomes i arribar a ser encara més plurilingüe.

CONCLUSIONE. Giulia Colombo, 2n ESO

Io a casa parlo l’italiano, perché é la mia lingua materna. A parte di questa lingua, mi piacerebbe imparare il tedesco, il francese e il giapponese, anche se adesso sto ancora imparando, l’inglese, il catalano et le spagnolo. Tutte queste lingue mi piacerebbe studiarle perché cosí so piú lingue é ho piú possibilitá di trovare lavoro nel monde. Queste lingue le potro imparare viaggando per il mondo, guardando la televisione, ascoltando música, leggendo libri o riviste.

MA RÉFLÉXION AUTOUR DE MON PROFIL LINGUISTIQUE. Marc Morón, 3r ESO

Je sais parler catalan, espagnol, anglais et je sais parler un peu français. Je peux écrire et lire en catalan, en espagnol, en anglais et en français. I want to speak Russian and Italian because I have some friends in these countries and I really love Italy.

Saber moltes llengües em seria molt útil pel futur. M’agradaria aconseguir el First Certificate.

J’aimerais apprendre le japonais parce que j’aime les séries animé et j’adore la culture japonaise. J’aime la Finlande et les pays nordiques, c’est la raison pour laquelle j’aimerais apprendre le finois. Me gustaría saber mucho francés porque Francia está muy cerca de aquí y porque está muy bien conocer más lenguas.

CONCLUSION PROFIL LINGUISTIQUE. Haley Diallo, 4t ESO

Selon mon opinion, une personne qui peut parler beaucoup de langues, c’est une personne avec beaucoup de culture et facilité pour communiquer avec tout le monde.

Pour moi, c’est très important parce que notre vie est basée sur la communication. Dans un future, je voudrais parler couramment plus de langues; par exemple, le français, l’italien, l’anglais et l’arabe. Mais je ne voudrais apprendre la langue avec toutes ses règles grammaticales et orthographiques. La seule chose que je veux est communiquer avec les personnes.

Ce travail m’a fait réfléchir à l’importance des langues.

MON PROFIL LINGUISTIQUE. Farida El Kasmi, 4t ESO

Crec que estic aprenent moltes llengües, que són molt importants en aquesta vida. Saber molt idiomes és molt útil per viatjar i treballar.

Com que conec un dels idiomes més parlats i dels més difícils del món: l’àrab. Em considero molt afortunada i crec que això és un avantatge per mi. També aprenc més idiomes, com el coreà, perquè tinc música i sèries que m’agraden en aquesta llengua. M’agrada la cultura coreana.

En resum, sóc una persona a qui li agraden molt les llengües, les cultures i tradicions d’altres països.

MON PROFIL LINGUISTIQUE. Yasmina Tamouh, 2n ESO

FRANÇAIS

Je parle espagnol, catalan, berbère et anglais. Je comprends le français et je parle un peu le français.

Avec mes amis, je parle espagnol et catalan. Avec ma famille, je parle espagnol et berbère.

J’aime l’anglais et l’allemand, mais je ne comprends pas l’allemand.

BERBÈRE

Salam, nach d Yasmina d arho ad sawarah h chan awar ino, nach tasawarah ak al3aila ino tamazight d taspanyot walakin ak tamdokar ino d mo3lima tsawarah taspanyot, tacatalan , tagranjacht d shwait n tafrancist ak khachi.

Nach azoh ad ramdah talemand.

ENGLISH

With my teacher I speak English, because in my school, there are a lot of subjects in English.

CONCLUSIONS. Melody Hernando, 4t ESO

Thanks of that, we aware of the languages and we don’t use, because there are the languages that we habitually use. Allow to communicate to other people of other places.

Also help to the work, because if you go to another place of other language, you can know more of a that language and speak better to the people.

Believe is important to learn English because is an international language and you have more possibilities to work in more places.

Also is important to learn the other languages: German, Russian… But what I want to say of this is that language is more important because the world talk more English that other languages. With this I don’t want to say that the other languages are not important.

CONCLUSIONS OF THE PORTFOLIO. Gerard Antolín, 4t ESO

I was born in St Vicens de Castellet and I considered the catalan my maternal language.

I know the Spanish because my grandfather is from Cuevas de Almanzora (Almeria) and I know the English because in the school we study it.

Four years ago, I start learning French but I don’t like it because it was very boring. I stopped studying French two years ago.

What’s referred to learn a new language, I like to start learning the Irish because it’s a very old language and I like a lot of the traditional Celtic Culture and all that’s referred to it.

I think that I know more than one language is good, a lot of scientist studies says that people who knows more than one language has got better marks than people who only speak one language. This is true for music, maths and language subjects.

Learning a new language is good for the human brain.

REFLEXIÓ. Ona Salom. 1r ESO

Les llengües són necessàries primerament per comunicar-se amb gent d’altres països.

Luego también necesitamos saber lenguas importantes como el inglés para poder elegir un trabajo sin problema.

Then, we need to know languages to travel around the world like London, New York, Canada, etc.

To study English, French, Italian, etc.  There are a lot of academics and apps in your phone.

In conclusion, we need to know languages to have a good life.

EXPERIENCE. Júlia Monclús, 1r ESO

Jo crec que les llengües em serviran per quan marxi de viatge a l’estranger i poder-me comunicar amb les persones amb el seu idioma.

I think that the languages, they will be useful when I go to another place to communicate with people that speak another language than me.

Yo creo que las lenguas sirven para cuando te vayas a otro lugar/país para poder hablar su idioma sin tener ninguna dificultad.

I jo també crec que enlloc de a l’ Institut fer classes de català, castellà i anglès podríem fer idiomes com ara el rus o el japonès.

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>