Origamis, música i contes a les residències i casals d’avis d’Igualada, de la mà de la Mútua General de Catalunya.

Els dies 21,22 i 23 de novembre els alumnes de 1r d’ESO, acompanyats per la banda de musics de 2n i 3r hem anat a diferents residències i casals d’avis (Pare Vilaseca, Sant Jordi, Barri Montserrat) on hem cantat, explicat contes i tocat instruments com el violí, el teclat, la trompeta, la trompa, el violoncel… Tota aquesta feina l’havíem preparada des de música, les optatives de música, anglès, castellà i tutoria.

A totes les residències ens han acollit d’allò més bé. Nosaltres ens ho hem passat molt bé i creiem que els avis i àvies, també. En alguna residència, fins i tot hem acompanyat als avis per desplaçar-se fins al lloc de l’actuació.

Tots plegats hem cantat la cançó “Hallellujah” de Leo

nard Cohen, i els músics han tocat unes cançons molt animades, com la Polca d’Ours. Enmig de les cançons, hem explicat la història de les grues de paper i hem explicat el conte Sempre t’estimaré. Al final de l’acte, els hem regalat una grua de paper fetes per tot l’alumnat del Badia i Margarit, dins de la campany Un origami, un euro, organitzada per

la Mútua General de Catalunya en què, per cada origami que fem els alumnes, donen un euro a la Marató de TV3.

Finalment, ens han preparat un pica-pica que estava boníssim i que hem devorat en qüestió de minuts.

Ha sigut una setmana diferent, molt enriquidora, plena d’emocions i d’anècdotes entranyables: La Mariona es va quedar bocabadada quan un avi li va preguntar si tocava el violoncel en clau de Sol o en clau de Fa, el besavi de la Clàudia plorava d’emoció quan la va veure actuar a la residència Pare Vilaseca, l’Ainoa va poder donar un ram a la seva besàvia el dia del seu aniversari al centre de dia Montserrat acompanyada de tota la classe de 1r B i els de 1r A hem pogut conèixer a la iaia de la nostra professora d’anglès. Ens ha fet tot molta il.lusió.

Moltes gràcies als professors de l’institut i de l’Escola de Música d’Igualada, a la Mútua General i al Consorci Sociosanitari per deixar-nos compartir amb els avis un bocinet del nostre aprenentatge.

Alumnes de 1r ESO C – INS Badia i Margarit