LA MEDIACIÓ ARRIBA AL BIM

Un grup d’alumnes de 3r i 4t d’ESO del BIM hem decidit implicar-nos en el projecte de mediació del centre. La mediació escolar és una eina utilitzada per a la resolució de conflictes entre dues persones en la que el paper del mediador és el d’acompanyar altres alumnes en la resolució de situacions conflictives com poden ser: enemistats, baralles, discusions, malentesos, assetjaments, enganys, decepcions…

Els alumnes mediadors hem rebut dos tipus de formació, una al centre i l’altra en un curs ofert per l’ajuntament d’Igualada, que proporciona el títol de mediador.

En la formació del l’ajuntament aprenem el protocol que hem de seguir quan estem exercint, els procediments bàsics i quins són els casos que podem afrontar com a mediadors.

En la formació que fem al centre treballem la consciència de les d’emocions, meditacions, mindfulness, i altres exercicis d’autoconeixement i gestió de les emocions i comportaments relacionats amb el coaching.

Des del punt de vista dels alumnes que fem mediació, aquesta hauria de ser una matèria obligatòria, perquè t’ajuda a conèixer la teva persona, et permet ser conscient de les teves emocions i t’ajuda gestionar-les amb eines d’autocontrol. També aprens a entrar en contacte amb tu mateix amb més facilitat, aprens a saber què estàs sentint i perquè i disposes d’eines per resoldre conflictes.

Tot això ens ajuda a desenvolupar la nostra autonomia i les nostres habilitats socials. És per això que podem dir que aquests aprenentatges han influït molt en la nostre vida, tant a nivell personal, com pel que fa a la relació amb els altres.

Si voleu col·laborar amb la mediació del BIM o necessiteu un cop de mà per resoldre algun conflicte que us preocupa, no dubteu de contactar amb nosaltres!

mediacio@insbadiaimargarit.cat

Clàudia Roldán, Haley Diallo i Pol Sánchez.