La competència científica des de les altres àrees, la FIC que ja hem acabat!

Aquest curs hem dedicat la formació interna de centre (FIC) del professorat a treballar la competència cientificotecnològica des dels altres àmbits. Durant els cursos anteriors, s’ha fet molt èmfasi a l’àmbit lingüístic (formació d’ATIL, projectes i concursos amb altres centres, …) i després d’analitzar els resultats de competències bàsiques (CB) que l’alumnat de 4t d’ESO ha anat obtenint en aquest àmbit, vam creure convenient dedicar-hi més esforç i recursos.

Així doncs, ens vam plantejar dos objectius: crear sinergies entre diferents àrees i aconseguir treballar de manera més transversal (amb el focus centrat en l’àmbit cientificotecnològic) i millorar el resultat de CB de l’alumnat de 4t d’ESO en aquest àmbit.

Vam organitzar les sis sessions de manera que diferents companys i companyes sortissin a compartir mostres de les seves activitats i experiència: un dia dedicat a les matemàtiques, un altre a física i química, un altre a biologia i geologia i un altre a tecnologia. Així, tothom podia detectar possibles punts de connexió i afinitat per agrupar-se per treballar i crear la seva tasca final.

Encara que en alguns casos les tasques no es van poder posar en pràctica a l’aula ja que estàvem en ple confinament, els membres del professorat van enviar els seus vídeos i tasques per tal de poder-ho compartir i fer un banc de recursos que segur que ens serà molt útil durant els cursos posteriors.

Tot i que la valoració global ha estat molt positiva (hem pogut compartir recursos, conèixer com treballen els companys i companyes, agafar idees d’altres centres, … ), després d’escoltar la valoració dels assistents, es creu que encara s’hagués treballat millor amb més temps per poder-nos coordinar i compartir. Així doncs, en prenem nota per tenir-ho en compte per a la propera vegada.

Us deixem amb un exemple d’una de les tasques realitzades a 1r d’ESO des de música i tecnologia: el pandero cuadrado de Peñaparda.