Gaudim de Sant Jordi al Badia i Margarit

El passat 23 d’abril es va celebrar la diada de Sant Jordi a l’Institut Badia i Margarit amb diverses activitats.

Durant tot el matí, els estudiants van realitzar tallers de tota mena: l’alumnat de 2n, 3r i 4t d’ESO van fer una lectura dramatitzada de l’adaptació teatral El retorn d’Odisseu que representaran els alumnes de teatre, el mes de juny al Teatre de l’Ateneu. Els alumnes de 1r d’ESO van fer un taller de Braille, també es va dur a terme una activitat de màscares per al projecte educatiu “Fem Òpera!”, ja que 1r d’ESO participaran en un espectacle musical d’aquesta obra; a 3r i 4t d’ESO van fer les activitats  “El Gran Dictat” i “Juegos de letras”. A més, dues alumnes de 1r de Batxillerat, la Jua Robert i la Laia Navarro, van organitzar un taller de danses tradicionals i folk per als alumnes de 2n d’ESO.

A la una del migdia es va fer el lliurament de premis del certamen literari, presentat per 4 alumnes de 2n de Batxillerat, en el qual es feia un reconeixement a les millors obres escrites pels alumnes de cada nivell i s’atorgava als guanyadors un val de 15 euros, bescanviables per llibres de lectura. El departament de Visual i Plàstica va donar premis a les millors il·lustracions, que seran la portada de l’agenda del curs i dels documents de centre del curs vinent.

L’import total dels premis va ser de 435€ gràcies a les aportacions dels socis de l’AMPA.

Els professors guanyadors del Joc especial de Sant Jordi també van rebre un obsequi.

En aquest certamen també hi van haver recitacions i actuacions de música i dansa, que van ser: cançons de “Com Sona l’ESO” per part dels alumnes de 3r, la lectura d’un fragment literari amb el qual el Dídac Grados (1r d’ESO) i Mamady Soumah, Jan Aguilera i Roc Mestre (4t d’ESO) van participar en el Certamen de Lectura en Veu Alta, coreografies d’ alumnes de l’optativa de Dansa de 1r i 2n d’ESO i una mostra de declamació en francès de les alumnes Iana Boinstean i Wissal el Koudye. Finalment, l’alumnat de 1r d’ESO va tancar la celebració amb una actuació d’un recull de cançons que estan preparant per al projecte “Fem Òpera”.

Aquesta diada va fer viure la literatura i l’esperit de Sant Jordi a tot el centre.

Podeu veure’n el vídeo al següent enllaç: VÍDEO SANT JORDI 2024 Institut Badia i Margarit