Experimentem amb la densitat

Durant la setmana prèvia a la Setmana de la Ciència, hem treballat el concepte de densitat al laboratori amb els alumnes de 2n d’ESO. Entre els diferents experiments realitzats (l’ou amb aigua sense sal i amb sal, el ball de panses en aigua carbonatada, etc.), el que més ens ha agradat ha estat la columna de densitats.

Per grups hem preparat dissolucions d’aigua amb sucre a diferents concentracions, les hem tenyit amb colorant alimentari i les hem dipositat per ordre decreixent de densitat.

Gràcies a la diferència de densitats i a la traça que s’ha demostrat que els alumnes tenen amb la pipeta, hem obtingut capes de dissolucions formant boniques franges de colors.

Al final hem posat alcohol i ens ha quedat clar que l’alcohol és menys dens que l’aigua i que, evidentment, és menys dens que l’aigua amb les diferents concentracions de sucre.

Aquí adjuntem un vídeo amb les imatges recopilades. Disfruteu-lo!

Salut i ciència

Glòria Colom