Euroscola: 65 anys del Tractat de Roma

La xerrada d’Euroscola va ser una experiència inoblidable viscuda pels alumnes de geografia de 2n de batxillerat, els alumnes d’Història del mon contemporani de 1r de batxillerat i per les ambaixadores del Parlament Europeu. Euroscola és una iniciativa del Parlament Europeu per donar a conèixer el funcionament d’aquest organisme als joves d’entre 16 i 18 anys dels 27 estats membres de la UE. Des de la pandèmia, s’està duent a terme en format digital. El dimecres 30 de març el nostre institut va ser escollit per poder formar part de la sessió de debat de l’hemicicle europeu en línia.

El tema de la sessió era el 65è aniversari del tractat de Roma i la participació ciutadana a la democràcia europea. En aquesta ocasió, la Presidenta del Parlament Europeu, Roberta Metsola, va fer el discurs de benvinguda a l’acte. Van fer una presentació on ens van explicar l’ordre del dia i ens van dir que utilitzaríem la plataforma Interactio per seguir la xerrada i per poder intervenir plantejant preguntes a les diferents persones entrevistades a través del xat habilitat.

Al llarg de la xerrada,  vam tenir l’oportunitat de parlar en diferents càrrecs polítics i conèixer de primera mà les vivències d’un supervivient de l’extermini nazi durant la Segona Guerra Mundial gràcies al testimoni del senyor Bernard Offen, un home de 92 anys que havia viscut en cinc camps de concentració, un d’ells el camp d’Auswitch. Actualment, fa de guia turístic per aquest camp de concentració explicant la seva experiència. A més a més, es van projectar els vídeos que havien fet els instituts de tots els països d’Europa que participaven al certamen i, sens dubte, va ser tot un èxit. El nostre institut havia enviat un vídeo sobre la llibertat d’expressió creat pels alumnes de 4t d’eso de francès.

Un moment de gran transcendència va ser la xerrada amb el vicepresident de la Unió Europea, amb el qual vam parlar de temes d’actualitat com la crisi sanitària, la democràcia, el canvi  climàtic, com és el dia a dia d’un eurodiputat, el futur de la Unió Europea, l’objectiu de les ajudes que estableix la UE, Tractat de Roma, la radicalització ideològica, la guerra entre Ucraïna i Rússia, la situació a les fronteres, les fake news, la possibilitat de deixar votar als majors de 16 anys, la creació de noves plataformes que incentivin la identitat europea, entre algun altre tema.

Les ambaixadores del Parlament Europeu