Ens adherim a la celebració de l’11 de febrer.

Com a membres del programa Escoles Ambaixadores i com a centre compromès amb la coeducació, ens hem afegit una vegada més a la celebració de l’11 de febrer en motiu del dia de la Dona i la nena en la ciència, que té lloc cada any. Aquesta celebració pretén donar referents femenins als nostres joves per tal de despertar l’interès de les nostres joves per aquest camp del coneixement.

En aquesta ocasió, hem decorat l’institut amb cartells de dones científiques i hem elaborat una exposició de llibres d’aquesta temàtica que estan disponibles a la biblioteca. A més a més, hem posat a disposició dels nostres alumnes el dossier amb les presentacions de dones científiques de tot el món facilitat pel programa d’Escoles Ambaixadores, que porta per títol No More Matildas en referència a la dona del cèlebre investigador Albert Einstein que va treballar amb la seva cèlebra parella.

Algunes de les matèries també s’han sumat a aquesta iniciativa i han fet activitats especials. Per exemple, a ciències de 1er d’eso els alumnes han tingut l’oportunitat de conèixer la Maria Cinta Pujol, investigadora que està en un grup de recerca sobre el creixement dels cristalls i dels nanocristalls per tal de poder-los utilitzar com a termòmetres luminescents. Aquestes xerrades han tingut lloc sota el paraigua de Xerrades 100tifiques que promou la Fundació Catalana per a la recerca i la Innovació. Els alumnes de 4rt d’eso de biologia també han pogut escoltar diverses dones científiques presentant el seu camp de recerca. Aquestes presentacions formaven part del programa cultural “De gran, vull ser científica” organitzat per la UB en motiu d’aquesta celebració.

D’altres activitats més clàssiques com ara l’elaboració de biografies de dones científiques a francès per tal de treballar els temps del passat o la il·lustració de dones, algunes d’elles científiques a l’optativa d’art de 2n d’eso.

Estem contents perquè hem aconseguit que el dia 11 de febrer hagi sigut un dia una mica especial al nostre centre. Malgrat tot, volem recordar que al llarg de l’any anem tractant el paper de la dona en la ciència, la història i posem de relleu figures femenines destacables als diferents camps del saber. Recordar-vos que trobareu entre els noms de les nostres aules figures femenines rellevants de la Història.

I si voleu conèixer el vídeo No More Matildas elaborat per l’Asociación de Mujeres Investigadoras y Tecnólogas amb la finalitat de denunciar les conseqüències de l’efecte Matilda, podeu clicar aquí.