Els de primer d’ESO ens expliquen el seu TdS…

1r ESO DE FESTA, NO TANTA FESTA, a càrrec d’Íngrid Bosch i Iana Boistean

Els alumnes de 1r ESO de l’Institut Badia i Margarit gaudim de l’entorn de Pujalt per realitzar el Treball de Síntesi

Del 24 a 27 de maig l’alumnat de 1r ESO vam realitzar el Treball de Síntesi a Pujalt. Per fer-lo, vam gaudir d’unes colònies de 4 dies i 3 nits a la casa de colònies La Coma de Sant Guim de Freixenet. Ens va agradar especialment això precisament: marxar 4 dies i 3 nits. Vam anar cada dia a l’Observatori de Pujalt, excepte el divendres. A l’observatori vam fer tallers amb tres monitors que cada dia ens explicaven un tema diferent.

El primer dia vam començar treballant el tema de la meteorologia. Quan vam arribar feia fred i el cel estava ple de núvols. Molts van passar fred ja que esperàvem un clima més càlid. Vam estar fent experiments, vam aprendre a observar el cel, la temperatura, la força i la velocitat del vent. També vam observar els instruments que s’utilitzen a l’Observatori.  Quan vam arribar a la casa de colònies tots ens tornar bojos amb les habitacions. Aquest primer dia ens vam haver de quedar a dins de la casa, ja que havia plogut i no podíem anar a la piscina.

El segon dia el temps ens va acompanyar una mica més i vam poder fer la sortida en bicicleta fins al molí més gran que hi ha a l’Anoia. La història del molí ens va impressionar ja que es va construir gràcies a que moltes persones van aportar-hi diners i van recaptar 3 milions d’euros per construir-lo. Mentre un grup feia la sortida, l’altre es va quedar a l’Observatori a fer una observació a través del planetari, on vam veure constel·lacions, vam parlar de l’entrada i sortida del Sol, i molt més.  A la tarda hi va haver persones que van decidir llençar-se a la piscina, però estava congelada! A la nit vam fer el sopar de gala! Va ser una nit molt divertida  i esperada perquè estàvem molt entusiasmats i ens ho vam passar genial! Tots ens vam arreglar posant-nos molt guapos i guapes, vam sopar i ens van lliurar els premis especials. Després hi va haver discoteca i alguns es van deixar la veu amb tantes cançons. La segona nit vam celebrar la nostra primera nit del sopar de gal.la, anàvem quasi tots molt engalanats i mudats, fins i tot els professors.

El tercer dia vam aprendre moltes curiositats sobre astronomia, també a l’observatori.  Ens va agradar molt a tots i va ser molt interessant ja que vam aprendre un munt de coses que no sabíem sobre l’espai. Vam entrar a un inflable on vam fer una visita per l’espai com si fóssim astronautes. Vam veure les constel·lacions, l’ossa polar, i vam fer una visita a cada planeta del sistema solar.  Quan vam acabar, tot seguit, vam dinar. Més tard vam anar a la casa de colònies i a la tarda, qui volia, va anar a la piscina! Va ser molt divertit. A la nit vam observar les estrelles amb dos microscopis que van portar desde l’Observatori, un era elèctric i l’altre manual.

El quart dia va fer més bon temps i ens va permetre fer l’última activitat que era sorpresa: kayak! Vam anar a Ponts a fer l’activitat i dos monitors ens van ensenyar com havíem de moure les pales per remar. Molts no n’havien fet mai i ens va fer molta il·lusió.

La nostra experiencia personal és que han sigut unes colònies interessants i molt divertides, que no oblidarem mai. No pensavem que ens agradessin tant ja que hem fet un munt de coses! Ja esperem les colònies del curs que bé! Ens ho hem passat molt bé!

EL FANTÀSTIC I DIVERTIT TREBALL DE SÍNTESI A PUJALT DE 1r d’ESO del BiM, a càrrec d’Ona Jiménez

Els alumnes de 1r d’ESO de l’institut Badia i Margarit hem anat a Pujalt a passar els 4 millors dies del curs.

Els dies 24, 25, 26 i 27 de maig els alumnes de 1r d’ESO vam marxar de colònies a Pujalt, on vam passar els 4 dies que ens han passat més ràpid de la nostra història. El primer dia, només arribar, ja vam tenir 3 activitats a l’observatori de Pujalt, on a la nit es poden observar moltes coses i on vam fer la majoria d’activitats.  Quan no érem a Pujalt, ens estàvem a la casa de colònies anomenada “La Coma” on dormíem, menjàvem, passàvem la tarda… La casa té una piscina on ens ho vam passar molt bé a la tarda, unes habitacions molt còmodes i alguns plats de menjar que ens han agradat molt.

El segon dia d’arribar en vam despertar amb música que sonava pel passadís de la casa, ens vam preparar per passar el dia a l’observatori de Pujalt, vam esmorzar i després l’autobús ens va recollir i portar a l’observatori on fèiem tres activitats, vam anar en bici a veure un molí de vent, on ens van explicar com funciona i quines precaucions de seguretat han de prendre per si de cas. Vam fer experiments amb l’aigua, i vam veure com i què són i funcionen tots els aparells que tenen a l’observatori. La sortida amb bicicleta ens va entusiasmar a tots.

Cada dia, al matí, fèiem dues activitats, fèiem una parada per menjar i tenir temps lliure, fèiem l’última activitat, i l’autobús ens recollia i anàvem a la casa a berenar i tenir tota la tarda lliure per preparar-nos pel sopar de gala, un sopar divertit i molt bo. Després del sopar de gal.la ens van preparar uns diplomes del treball de síntesi personalitzats per cadascú de nosaltres: diploma al més discret, diploma al més endreçat, diploma al més matiner… i també ens van regalar una maquineta de color amb contenidor, així no ens haurem d’aixecar cada dos per tres a classe. Quan es va acabar el sopar vam tenir una super disco amb música i menjar.

El tercer i penúltim dia en vam despertar i vam preparar-nos, vam anar a l’observatori i vam fer sobretot astronomia, on vam descobrir moltes coses sobre la lluna, la terra, i molts més planetes, i vam veure com és el recorregut del sol dintre d’un inflable que tenia forma rodona, vam veure el sol amb un telescopi, i amb unes ulleres. A la nit van venir a la casa de colònies  dos nois de l’observatori de pujalt amb dos telescòpics, i vam veure moltes coses, estrelles, constel·lacions, també vam veure pasar una estació espacial per sobre nostra. Va ser molt divertit i interessant.

L’últim dia va ser el més divertit, els professors tenien una sorpresa preparada i ningú sabia què podria ser. Vam agafar l’autobús i en arribar allà amb el banyador posat, vam veure la nostra sorpresa, teníem caiacs, paddle surf i caiac per dues persones, vam fer una petita classe de com fer servir cada cosa i quan ja controlàvem el caiac o paddle surf la monitora ens havia preparat uns jocs molt divertits, vam caure, ens vam mullar… i vam riure moltíssim.

Va ser una experiència molt divertida i vam passar les millors colònies de la nostra vida. Volem donar les gràcies als professors que ens han organitzat aquestes colònies tan fantàstiques, sobretot a l’Anna, el Julián i la Sandra que ens han cuidat i mimat durant 4 dies i 3 nits.

Després de les colònies, a l’institut, ens vam barrejar les tres classes del curs en petits grups, a cada classe hi vam fer grups per presentar el nostre treball de síntesi de Pujalt, tothom va fer unes exposicions molt boniques i originals.