Els de 2n i alguns de 1r hem anat d’intercanvi a França! Oh là là!

Hola, nosaltres som élèves de primer d’ESO i ens diem Roger, Roc i Guim. Aquest curs, a banda d’anglès, a l’institut també fem francès i no pas com a optativa. Ja sabeu que al Badia i Margarit tots els alumnes fem anglès i francès des de 1r d’ESO i això ens dona grans oportunitats, com per exemple…

Nosaltres hem anat a França sent de primer perquè hi havia gent de 2n que no hi volia anar, llavors faltava gent i ens ho van demanar, i vam dir que sí, evidentment. Aquest punt és molt important: us aconsellem que no perdeu mai l’oportunitat d’un intercanvi com aquest perquè és una experiència que no oblidarem mai i ha estat increïble. Si us diuen si voleu fer una cosa, vosaltres digueu que sí, o sigui, oui, en francès.

Els francesos van arribar el dia 9 de gener i van marxar el divendres 13. Nosaltres vam anar a Argelers el dia 23 de gener i vam tornar el divendres 26. En total, 8 dies i 6 nits inoblidables. Per nosaltres, l’intercanvi ja podia haver estat més llarg, cap problema!

Quan van arribar els francesos, els vam fer deixar les maletes a prop de consergeria i vam marxar a fer una excursió al Museu de la Pell d’Igualada. Vam fer unes fundes per a guardar el mòbil i ens van fer una explicació sobre la història de la pell. Quan vam arribar a casa amb el francès, cadascú va jugar per conèixer-nos millor, alguns vam cuinar… El dia següent vam fer una excursió a la Colònia Güell i ens van explicar què és una colònia. El dijous vam anar a l’Ateneu i vam fer una ruta per Igualada. Dijous a la tarda alguns alumnes francesos també van participar de la Lego League.  El divendres vam fer una excursió sobre la màquina de vapor, i va ser el dia en que van marxar.

Però el millor de tot no van ser les activitats que van organitzar els professors sinó l’estona que vam passejar i descobrir Igualada nosaltres sols amb els nostres amics francesos. (NOTA: La professora de català ens diu que no deixem mai una frase sola en un paràgraf, però aquesta és tan important que l’hem deixada sola).

Quan nosaltres vam marxar, el dia 23,  vam anar al seu institut a deixar les maletes i vam anar a la muntanya on ens van explicar la frontera de França. Quan vam acabar, vam anar a les seves cases a jugar i a instalar-nos. El segon dia vam anar a la platja i vam pujar una muntanyeta petita que tenia un mirador per observar la platja. Quan vam arribar a dalt primer vam esmorzar i després vam haver de cantar una cançó amb la melodia del sol solet pero amb lletra en català i en francès. Quan vam acabar vam baixar a la platja a jugar una estona i mentre els francesos jugaven a rugby nosaltres ens vam inventar un joc. És increïble la de coses que hem après, la més al.lucinant de totes: a fer rebotar pedrets per damunt del mar. Quan vam acabar vam anar a l’institut i a casa.

El tercer dia vam anar a un teatre de Perpinyà super gran i molt famós que havia treballat amb diferents empreses catalanes, franceses… Després vam esmorzar i i ens va seguir una visita guiada de la història de Perpinyà i sobre les esglésies. Després ens van donar temps per comprar-nos coses amb els diners que ens havíem portat d’Igualada i ens vam convidar entre tots a galetes i xuxeries. Després de tot allò vam anar a l’institut i d’allà cap a les nostres maîsons franceses.

I per últim vam anar a una fàbrica de barques catalanes de fa molt de temps. Allà hi havia una barca que estava considerada un monument històric. La visita va ser relativament ràpida i un cop vam acabar vam anar a la platja del costat a jugar una bona estona i després vam dinar allà i vam jugar un estona méss i després ja vam haver de marxar (tot i que no volíem).

I amb tot això, a banda de passejar, jugar, anar a menjar junts… hem fet dos projectes: un sobre la indústria a Igualada i un sobre el litoral a Argelers. I ens ho hem passat molt i molt bé i ja esperem amb candeletes el proper intercanvi.

Bon voyage!

Guim Bernadí, Roger Cabanilles i Roc Somolinos