El meu primer any de francès. Jana Vizcarra

La presentació del meu padlet

Aquest és el meu primer any com a alumne de francès. Sempre havia pensat que el francès era molt difícil i encara ho penso, però l’any passat, amb la Mar, ens hi vam animar, sabent que el repte era gran perquè ja estem a 3r d’ESO. Ara, amb l’Alba de professora tot és fàcil i divertit, tot i que el francès segueix sent complicat. Les seves classes són divertides, variades i entretingudes. Tenim llibres de text, llibres de lectura i fem servir l’ordinador tot sovint. Tenim un intercanvi amb alumnes d’una escola prop de París i amb ells parlem a través de l’e-Twinning, una plataforma de projectes internacionals. El nostre projecte pretén estudiar els sistemes educatius francès i català; però perquè ens coneguessin una mica amb els alumnes francesos, els vam fer un ‘’padlet’’ (una espècie de mur col·laboratiu en línia) explicant coses sobre nosaltres, com per exemple, si tenim germans, a quin poble vivim, com es diu el nostre institut, quines aficions tenim… Jo, per exemple, vaig escriure sobre les meves millors amigues i hi vaig incorporar fotos d’elles. A part de l’intercanvi, que ens ha ajudat bastant a aprendre coses, també fem deures amb els llibres de text, llegim novel·les i veiem vídeos. Aquest trimestre, enlloc de fer un examen per avaluar-nos, hem fet un treball en el qual hem entregat un text escrit per treballar l’expressió escrita amb les estructures estudiades durant el trimestre i un fitxer àudio o vídeo per millorar l’expressió oral. També prenem apunts i fem activitats com, per exemple, completar lletres de cançons en francès, jocs per fixar els conceptes i vocabulari, etc.

Treballant a la classe de francès

Animo a la gent a apuntar-se a l’optativa de francès perquè jo al principi no veia clar apuntar-m’hi però m’estic adonant que amb poc temps, estic aprenent aquest idioma fàcilment i m’agrada, tot gràcies a l’Alba que és molt bona professora.

Padlet de l’Abimael