El BiM més europeu que mai

Aquesta setmana i la que ve, l’institut Badia i Margarit mostra la seva vessant més europea.

En el marc d’un projecte Erasmus+ sol·licitat des d’Eslovàquia, aquesta setmana ha arribat la professora Iveta Jantova professora de química i biologia a l’Institut Ludovit Stur de Trencin, a Eslovàquia. Estarà entre nosaltres fins divendres 4 de març fent observacions a les classes de ciències, química, biologia i matemàtiques. Gràcies al mateix projecte, hem rebut un nou estudiant: Simon Bahno. Ell estarà entre nosaltres durant dos mesos per aprendre castellà, seguir els seus estudis i conèixer el nostre país i sistema educatiu. Agraïm la col·laboració de la família Monclús Marsal per acollir-lo i fer possible aquesta experiència.

Des del Programa d’Escoles Ambaixadores del Parlament Europeu, hem rebut la bona notícia que se’ns ha convocat a participar a una sessió d’Euroscola en línia que tindrà lloc el 30 de març. A més a més, els alumnes de 3r d’eso han començat a elaborar els lapbooks que ens permetran celebrar el dia d’Europa, el 9 de maig i les reporteres ja tenen a punt l’entrevista al Joan Cuevas, director general d’innovació, recerca i cultura digital. Durant els dies que el Simon Bahno, l’estudiant Erasmus d’Eslovàquia, estarà entre nosaltres també participarà al programa. Gràcies Simon pel cop de mà.

Estem molt contents perquè des de l’agència nacional d’eTwinning ens han fet arribar merchandising d’eTwinning com a reconeixement del projecte que van fer els alumnes de francès de 4t del curs passat. Dir-vos que aquest curs, els alumnes de francès de 4t d’eso tornen a participar en un projecte a través d’aquesta plataforma. Aquest cop, el projecte porta per títol: L’école de l’égalité en scène i en el marc d’aquest projecte, ja hem pogut fer un treball col·laboratiu sincrònic a través de Framapad amb un grup d’estudiants de Romania.

I per últim, des de francès, ens hem llançat a participar a dos concursos. D’una banda, la Jana Cabello de 3r d’eso participarà al Deuxième concours de Déclamation en français organitzat per l’Associació de Professors de francès de Catalunya amb el poema Le cancre de Jacques Prévert. De l’altra, la Caterina Figueres, la Laia Miranda i l’Adrià Mensa, tots tres estudiants de 1r curs de Batxibac, han estat escollits per participar al concurs de traducció de la Universitat Pompeu Fabra.