DIA DELS DRETS HUMANS A 1r D’ESO

El passat dijous 9 de desembre, un dia abans de la celebració del dia internacional pels Drets Humans, els i les alumnes de primer d’eso van participar en un taller sobre els drets humans molt creatiu i educatiu dinamitzat per les ambaixadores del Parlament Europeu del nostre institut.

En primer lloc, se’ls va plantejar unes preguntes sobre què som, què ens diferencia, que ens identifica els homes i dones com a éssers humans… i partir d’aquí van poder fer una pluja d’idees on van participar bona part dels alumnes amb moltes ganes i energia.

En termes generals, van arribar a la conclusió que tots els éssers humans som iguals malgrat algunes diferències físiques, religioses, de pensament, de gènere, etc. Després els vam explicar què són els Drets Humans i vam reflexionar sobre la seva importància i rabiosa actualitat. A continuació, els vam proposar representar amb un dibuix el dret humà que més els hagués agradat o interessat. I per acabar, vam poder fer un joc amb els dibuixos elaborats durant la sessió en el qual havien d’identificar el dret il·lustrat pels seus companys.

Al dia següent, 10 de desembre, dia dels Drets Humans, vam crear un mural per ser exposat al vestíbul de l’Institut i així ampliar una mica més el nostre infopoint de la UE i fer present aquest dia internacional tan important al nostre centre educatiu.

Després del taller sobre els Drets Humans, hem entregat un mapa de la UE que ens ha facilitat l’Oficina d’Informació de la UE de Lleida per tal de tenir tots present que Europa està formada per molts països, tots ells diferents però units en la diversitat.

També hem fet entrega del mateix mapa a les classes de 3r i de 2n d’eso amb el suport del professor de socials Xavier Patiño, que ha fet una petita presentació de la UE i de les informacions que ens facilita el mapa que a partir d’ara decorarà les nostres aules.

Ambaixadores del Programa d’Escoles Ambaixadores del Parlament Europeu