Com ha estat cursar Filosofia al BIM?

Les persones que han fet Filosofia a 4t d’ESO aquest curs 2018-18 en tenen aquestes opinions:

“Vaig escollir filosofia perquè vaig veure Merlí, pensant-me que era com allò. Però ara, i després d’haver-ne fet un any veig que no és allò, sinó que li dona mil voltes. La filosofia m’ha ajudat a pensar des d’un altre punt de vista més crític i a anar fins al fons de cada assumpte, preguntant-me el perquè de cada cosa. M’ha agradat perquè amb aquesta assignatura he après a valorar i, a interessar-me més per les coses petites del dia a dia i perquè m’ha ajudat a coneixem a mi mateixa, en alguns aspectes com per exemple en les emocions.”

“La filosofia m’ha ajudat molt, he aprés sobre com entendre el món, com poder obrir els teus pensaments per provar d’entendre a altres persones. També, he aprés moltíssim d’història i gracies a això hem sento molt més culte. Agraeixo moltíssim haver pogut fer aquesta assignatura i sense dubte, la recomanaria a qualsevol persona.”

“La filosofia es molt interessant, et fa créixer com a persona, et fa raonar mes les coses. M’agrada molt la filosofia perquè es l’única matèria que em fa pensar mes de dues vegades les coses.”

“Per mi la filosofia es una cosa interessant i útil també. Les preguntes que et fas et fan créixer com a persona i com a bon filòsof. També crec que la filosofia es una reflexió sobre del com jo veig el món i com es el món en realitat. Aquesta optativa es interessant, i això ho dic perquè a mesura que ha anat passant els mesos m’he plantejat moltes preguntes que hem fet a classe.

“Per mi la Filosofia es endinsar-se en un món ple de reflexió i infinites preguntes sense resposta. Però el més important no és la resposta sinó la curiositat i la motivació i el que t’ha portat a preguntar-te allò. La filosofia ha sigut cosa interessant i útil per al meu dia a dia.”

“L’optativa de filosofia m’ha semblat molt be perquè pots aprendre mites i descobrir grans filòsofs de la historia que van fer moltes coses importants.”

“L’optativa de filosofia m’ha semblat molt interessant i important, de fet, és la única optativa que he trobat necessària i útil per la vida.”

“Per començar, l’assignatura de filosofia m’ha ensenyat a veure els problemes i a tractar de resoldre’ls. He après a raonar, a buscar solucions als problemes, sent crític i qüestionant els meus propis pensaments, amb ajuda de grans filòsofs com Sòcrates, Plató, Heràclit, Demòcrit… A més a més, m’ha servit per preguntar-me a mi mateix sobre el meu comportament, sobre els meus prejudicis, sobre les meves idees i també per buscar respostes raonades que em convencin. La filosofia m’agrada perquè desperta la meva capacitat crítica, m’ensenya a pensar, a fer-me preguntes, etcètera. Per finalitzar, gràcies a l’assignatura de filosofia he après a veure la vida des d’un punt de vista diferent i més profund, la meva ment s’ha obert d’una manera més curiosa i m’ha ajudat a reflexionar sobre les pròpies vivències, el món, les persones i tot el que ens envolta.”

“L’optativa de filosofia m’ha fet reflexionar sobre les coses que mai m’hauria preguntat. Sembla que ara hagi tret el cap als pèls del conill i ara comenci a veure el món d’una manera preciosa i única. També he après a trobar petites meravelles, fent que el meu dia a dia sigui més especial. Gràcies a la filosofia sóc una persona diferent, i pot ser ja era hora de sortir de la pell del conill. Si vols saber de quin conill parlo, apunta’t a Filosofia!!!”

“Cursar l’optativa de filosofia m’ha ajudat a ser una persona amb esperit crític, és a dir, a ser una persona que critica allò que li diuen per tal de veure la seva veracitat. D’altra banda, he après que no totes les coses tenen perquè tenir resposta: una pregunta ben plantejada és millor que una resposta insignificant. Per últim, m’agradaria destacar que gràcies al curs de filosofia he après a veure el món des de la sorpresa, és a dir, a veure, d’una manera més profunda, el món meravellós que ens envolta i que sempre donem per conegut.”

“A mi la assignatura de filosofia m’ha semblat molt interessant, les preguntes que ens plantegem son interessants i crec que tothom hi hauria de pensar. De totes maneres el fet de treballar el llibre d’aquesta manera, amb els exàmens i tot, se’m ha fet bastant pesat.”

“Sens dubte la filosofia es una assignatura diferent a les altres i crec que es una de les úniques que realment té importància i ens pot servir per a les nostres vides. Ara se com pensaven els grans filòsofs i puc relacionar les seves teories amb el món real i d’aquesta manera ser una persona més completa.”

“Gràcies a la filosofia he après des de meravellar-me per les petites coses que abans ni notava, a veure d’una manera més crítica tot el que em rodeja.”

“M’ha agradat escoltar alguns mites, i les opinions d’alguns filòsofs ja que n’hi ha que encaixen amb el meu pensament, i d’altres que eren bastant avançats en alguns temes per ser d’aquella època.”

“He après a veure i captar el món d’una altra manera que quan vaig començar filosofia, ja que en un principi no m’imaginava el meu entorn d’una altra manera que no fos la que la meva percepció obtingués, en canvi ara he après a treure una mica el cap per la finestra i veure que no solament existeix la realitat que ens han fet veure a la nostra societat, sinó que no es pot descartar un univers paral·lel a tot el que ens venen.”