Com celebrar un Halloween terrorífic? A càrrec d’Abimael Campillo

Com celebrar un Halloween terrorífic?

El costum d’adoptar festivitats estrangeres és força comú al nostre país. Halloween és un exemple d’aquestes festivitats adoptades i com a tal, el celebrem com veiem que els americans el celebren: amb el Trick or Treat. No és que sigui mala idea per passar una nit terrorífica: disfressar-te de monstre o bruixa amb els amics, anar casa per casa demanant llaminadures, fent alguna que altra malifeta… qui no desitjaria un Halloween així? La qüestió és: puc encara esgarrifar-me més en una nit tan especial? Jo mateix us contestaré que sí, és possible. Suposo que us preguntareu com podeu fer-ho, i el que no sabeu és que la resposta que busqueu es troba a la literatura i al cinema.

Jo mateix he experimentat nits de terror entre llibres com els que ara us recomanaré perquè passeu una o vàries nits plenes de literatura, misteri i malsons. En primer lloc, m’agradaria citar-vos algun llibre de l’escriptor rei en aquest gènere, i aquest no pot ser altre que Stephen King. Un llibre que recomano per als més valents i valentes és It (Allò): una novel·la que parla d’un poble on desapareixen nens molt sovint. Un dia, un grup de nens decideix esbrinar qui hi ha darrere d’aquestes desaparicions, però en la seva cerca haurà d’enfrontar-se a un dels seus temors: l’endimoniat pallasso Pennywise. Aquest llibre en particular també el trobareu en format de pel·lícula i en dues versions, l’antiga i la més actual; podeu veure’n qualsevol de les dues. Si no us agrada It (Allò) podeu llegir qualsevol altra obra de l’autor o d’altres autors com Edgar Allan Poe, que compta amb una gran llista de contes de terror, o qualsevol dels llibres de l’editorial Escalofríos, publicats en castellà.

Per altra banda, si voleu passar una nit terrorífica però divertida, us recomano que vegeu la pel·lícula Malsons -que potser trobareu amb el títol de Pesadillas una pel·lícula on veureu com els monstres de la vostra infància cobren vida i on res tornarà a ser igual.

Si us agrada més el misteri, us recomano qualsevol de les històries d’en Sherlock Holmes o de l’escriptora Natasha Preston, que compta amb llibres com El soterrani o La cabana.

Fins aquí aquest petit article per ambientar una nit terrorífica amb ajuda de la literatura. Abans de marxar m’agradaria dir que la majoria dels llibres i pel·lícules recomanades les trobareu a la Biblioteca Central d’Igualada, si es que algú no els ha agafat en préstec. Així que si voleu passar unes experiències terrorífiques, afanyeu-vos! Per acabar, m’agradaria agrair al Julián Bajerski, alumne de 4t d’ESO, el seu suport i les seves recomanacions de cara a fer aquest article.

Sense res més que dir, m’acomiado i recordeu que “les pel·lícules de terror no fan assassins, només els fan més creatius”(Scream, 1996).

Abimael Campillo García, alumne de 4t ESO.