Celebrem el dia d’Europa

Aquest curs, hem tornat a celebrar el dia d’Europa al centre. Aquest cop, hem dividit la celebració en dos dies, és per aquesta raó que ens vam avançar a l’esdeveniment oficial.

Dilluns 8 de maig vam celebrar a l’institut la creació de la Unió Europea i sobretot vam gaudir dels seus valors democràtics. Els protagonistes de la celebració van ser els alumnes de 3r d’eso que porten dies preparant el mercat de països amb l’elaboració de lapbooks que presenten cadascun dels països que formen la UE. Els alumnes de 1r d’eso també van tenir un dia molt diferent perquè durant tota la jornada van tenir activitats especials. Van començar el dia participant al World Cleanup day organitzat per l’àmbit Stem de l’institut. A continuació van realitzar diferents activitats: elaboració del carnet de viatge, visita al mercat de països, taller d’escriptura antiga i jocs de la UE (totes aquestes activitats van estar pensades i organitzades per l’àmbit social). Els alumnes de 4t també van poder gaudir d’activitats especials: World Cleanup day i exposició-taller sobre el naixement de la democràcia i els seus valors. Val a dir que aquesta darrera activitat va ser duta a terme pels alumnes de 1r de batxillerat que cursen l’assignatura de grec i els alumnes de 1r de batxibac, que van aprofitar per treballar els continguts de les seves matèries d’una manera més dinàmica i que després els van donar a conèixer. A Batxillerat es va dur a terme una xerrada sobre “seguretat i dades” i van gaudir de la visita d’un representant de l’associació Buchenwald que els va fer una xerrada molt interessant sobre l’experiència del seu avi en un camp de concentració i de la importància del respecte dels drets humans.

mercat de països europeus organitzat per 3r d’eso

Jocs per conèixer la UE:

Taller d’escriptura antiga per als alumnes de 1r d’eso:

World Cleanup day:

Xerrada “Democràcia i participació ciutadana” i taller d’ostracisme:

Xerrada Buchenwald:

Moltes d’aquestes activitats van estar dinamitzades i preparades pels alumnes de 2n i de 3r d’eso que estan cursant l’assignatura optativa internivell d’Epas en la qual portàvem uns quants dies elaborant els materials i els jocs perquè aquest dia fos molt especial per a tots i fos de veritat una festa.

Dimarts 9 de maig, els alumnes d’epas van anar a Barcelona a celebrar el dia d’Europa a la trobada que es va realitzar al Casinet d’Hostafrancs on es van reunir alumnes d’onze escoles catalanes que també formen part del programa, tot plegat va reunir uns quatre-cents alumnes d’eso i batxillerat. La trobada va ser la protagonista d’un programa especial per al Loft d’Icat i l’Aitor Múñoz hi va participar de manera activa participant a una taula rodona amb altres alumnes epas de Catalunya. A més a més, les alumnes epas del curs passat van participar a una videotrucada amb la nostra escola mentora d’aquest curs a Cartagena.

Aquest ha sigut el nostre tercer curs com a escola ambaixadora i podem afirmar que aquesta celebració forma part ja del nostre calendari escolar i de la nostra manera de ser.