Activitat sobre els plàstics al Museu de la Pell

Durant la Setmana de la Ciència, a l’institut Badia i Margarit s’han organitzat moltes activitats científiques adreçades a tots els nivells. Amb els alumnes de 2n d’ESO, aprofitant que aquest any hem après què és la matèria, el sistema material, les primeres matèries, etc. hem realitzat una activitat molt interessant sobre els plàstics al Museu de la Pell d’Igualada.

Primerament, a l’inici de l’activitat, els alumnes han participat en un joc per comprovar la plasticitat del seu cervell i posar a prova el seu enginy i col·laboració amb la resta de companys. Seguidament, se’ls ha explicat amb ajuda de diferents recursos i anècdotes diferents aspectes d’aquest material: com es van descobrir els primers plàstics, els diferents tipus de plàstic existents, si es poden reciclar i si es poden degradar, els avantatges que presenta aquest material però també l’abús que en fem i les conseqüències que n’estem patint, etc.

Hem acabat l’activitat passant per un túnel ple d’objectes de plàstic i amb la conclusió que és un material necessari però del qual n’hem de controlar l’ús i posar en pràctica al màxim les 3 Rs: Reduir, reutilitzar i reciclar!

Albert Sala i Glòria Colom