2n de Batxillerat Visita TV3

El passat 25 d’octubre el programa Planta Baixa de TV3 va convidar l’alumnat de 2n de batxillerat a assistir-hi com a públic. En arribar als estudis de TV3 ens van atendre el director i el productor del programa i ens van explicar com es fa un programa diari d’actualitat. A més a més ens van ensenyar els platós i instal·lacions i ens van explicar els oficis relacionats en la producció de serials, telenotícies, programes especials, etc. Ens va sorprendre veure en directe els platós de gravació: ens esperàvem que els espais fossin més grans i ens van semblar més petits del que aparenten a través de la televisió.

Un altre element a destacar és la il·luminació: ens va sorprendre la quantitat de llums que hi havia, cadascún amb la seva funció i enfocant des d’angles diferents. Un element cabdal que tenen en compte a nivell d’il·luminació és evitar les ombres.

Quan veiem un programa de televisió no ens parem a pensar de tot el treball que hi ha darrere. No vam ser-ne conscients fins al arribar a plató del munt de coses que s’han de tenir en compte per a un programa de matí en el qual finalment només unes 8 persones acaben sortint. Em va sorprendre molt l’organització i els decorats, com poden muntar i desmuntar ràpidament escenaris per als diferents programes que es transmeten.

Planta baixa és un magazín d’actualitat social i política, amb reporters al carrer, moltes connexions, sense tertúlies i amb públic al plató. Fan ‘periodisme de carrer, periodisme de Planta Baixa’ amb tota una generació nova de periodistes s’ha estrenat a la televisió per aportar-hi un punt de vista jove, inèdit i modern del que passa a Catalunya. El dia en què vam assistir de públic es van tractar diversos temes, entre els quals hi havia el de la llibertat d’expressió a una televisió pública, tema debatut en directe per periodistes i el mateix director de Televisió de Catalunya.