2n de Batxillerat al Parlament i al Museu d’Història de Catalunya

El passat dia 22 de desembre, els i les alumnes de 2n de batxillerat juntament amb les ambaixadores del Parlament Europeu van fer una sortida a Barcelona. A primer hora del matí, van anar al museu d’Història de Catalunya que es troba a l’edifici conegut com a Palau de Mar i que és l’única construcció conservada del vell port industrial de la ciutat comtal. Un cop al museu, els alumnes de batxillerat científic van veure l’exposició permanent del segle vint, i els del social van fer un taller sobre el franquisme. Després van anar caminant fins al Parlament de Catalunya situat al parc de la Ciutadella. I allà els de segon de batxillerat van fer el taller “soc diputat”, que es tractava de reproduir una sessió d’investidura del president del parlament. Per tal de poder realitzar aquest taller, els alumnes de 2n de batxillerat ja havien estudiat com s’organitza el parlament i havien elaborat els programes de quatre grups parlamentaris ficticis. Durant aquest taller, van posar en pràctica les negociacions entre grups parlamentaris per poder investir president un dels candidats i formar govern. Seguidament, van anar a fer una visita pel Parlament, ens va agradar molt a tots, especialment la sala semicircular on tenen lloc les sessions plenàries i que sovint veiem a la televisió.

Exposició permanent del museu

Representació d’una escola franquista

Composició parlamentària després del taller

Final de la visita al Parlament.

Les reporteres del Parlament Europeu vam poder gaudir d’aquest dia a Barcelona que va ser una bona oportunitat per aprendre coses sobre Catalunya i la seva història però també sobre les institucions democràtiques. Per nosaltres, reporteres del Parlament Europeu va ser molt interessant poder observar la reproducció d’una sessió d’investidura del president del parlament de Catalunya així com les explicacions de la persona encarregada de gestionar el taller al Parlament.

Les ambaixadores del Parlament Europeu