Viatge a Praga

El dia 13 de juny els alumnes de 4t d’ESO vam anar de viatge de final de curs a la ciutat de Praga, a la República Txeca.

Ens vam llevar a les 3 de la matinada per a poder agafar un autobús en direcció a l’aeroport del Prat. Vam passar tots els controls i a les 7 de la matinada vam embarcar, tal i com estava previst, i a les 10 vam arribar a l’aeroport de Praga. Cap a la 1 vam arribar a l’hotel, vam deixar les maletes i seguidament vam anar a dinar per la rambla de Praga. Més tard vam poder entrar a les habitacions i a la tarda vam anar a veure el rellotge astronòmic del centre de la ciutat.

L’endemà vam anar a visitar la Catedral de Sant Vito i el castell de Praga. Per anar allà vam aprendre a fer servir els tramvies de Praga, i a la tarda vam visitar el mur de John Lennon, vam creuar el pont de Sant Carles i vam tocar l’estàtua de Sant Joan Nepomucè, perquè ens van dir que qui la tocava, tornava a visitar Praga. A la nit vam fer un tomb per la rambla de Praga.

Al tercer dia els professors ens tenien preparada una divertida sorpresa: van organitzar una sortida de tot el dia al parc aquàtic Acqua Palace. Allà ens ho vam passar molt bé i vam fer tota mena d’activitats entre companys i amb els professors. A la nit ens van proposar de fer un passeig per Praga.

Al quart dia vam fer una sortida al camp de concentració de Terezin. Vam veure com eren les habitacions i les condicions de vida d’allà. Més endavant vam anar a una recreació dels habitatges dels camps de concentració, al crematori i al cementiri jueu. A la tarda vam anar a una illa del riu Moldava que es troba comunicada pels ponts de Praga i vam passar una estona tranquil·la allà.

El penúltim dia del viatge, els professors ens van portar a visitar el barri jueu, on vam passar la major part del dia, i a la tarda vam anar a un parc on hi havia una rèplica de la Torre Eiffel des d’on es podia veure tota la ciutat de Praga des de l’aire. A la nit ens van portar en bus a la discoteca Karlovy Lazne, on vam estar des de les 22 fins a les 3 de la matinada i on vam conèixer estudiants de Catalunya que també feien el viatge de final de curs.

L’últim dia ens van deixar anar per lliure i vam aprofitar per passejar i comprar souvenirs i regals per a les nostres famílies. A les 6 de la tarda vam marxar de l’hotel i vam agafar un bus cap a l’aeroport. Per problemes amb l’avió no vam poder marxar a l’hora prevista i finalment vam arribar a l’aeroport a les 00:40 de la matinada. Vam arribar a Igualada cap a les 2 de la matinada, molt cansats però satisfets i contents pel viatge que havíem fet.