Treball de Síntesi 1r i 2n d’ESO Val d’Aran

De l’1 al 4 de juny, l’alumnat de 1r i 2n d’ESO vam anar a fer el Treball de Síntesi a la Vall d’Aran (TdS). Aquest any, degut a la pandèmia, vam anar-hi per separat, cada curs va anar a un hotel diferent de Vielha  i vam fer les activitats per separat.

El primer dia, vam sortir ben d’hora de l’institut i vam anar amb l’autocar fins al Pla de Beret. Allà, vam començar una petita caminada fins al Santuari de Montgarri on els i les més valents/es van banyar-se al Noguera Pallaresa, l’aigua estava gelada i alguns només vam posar-hi els peus! No vam poder estar-hi massa estona perquè s’apropava una tempesta, així que vam tornar per una altra ruta cap a l’autocar que ens esperava al Pla de Beret. De fet, ens vam mullar una mica durant el camí. D’allà ja vam anar cap a l’hotel, a distribuir habitacions i començar amb el TdS. Per acabar la tarda, vam anar a fer un tomb per conèixer una mica més Vielha.

L’endemà, ens esperava una caminada una mica més llarga però espectacular cap als Llacs de Baciver. Van acompanyar-nos dos guies, la Carol i l’Ivan, que ens van explicar moltes curiositats durant la ruta. Vam poder veure marmotes i jugar amb la neu que hi havia al voltant del Llac. Després de sopar, tocava nit de disfresses i vam fer un joc de nit per grups molt divertit.

El dijous vam anar al parc d’Aventures. Al matí, vam fer un circuit de tirolines molt divertit amb diferents nivells de dificultat. I a la tarda, ens vam posar el neoprè i cap a fer rafting pel riu Garona. Va ser un dia molt intens on més d’un/a va acabar remullat però ens ho vam passar molt bé! A la nit, ens esperava el tradicional sopar de gala, on tothom anava molt elegant! Per acabar el dia, vam fer entrega dels diplomes a l’alumnat i professorat, on tothom va rebre un diploma i un petit obsequi.

Divendres al matí vam anar a l’Aran Park, on vam poder veure una gran varietat d’animals, la majoria descendents d’espècies endèmiques del Pirineu. Entre d’altres, vam veure daines, cérvols, cabirols, linxs, llúdrigues, voltors, llops i l’espectacular ós bru. Després de dinar, tots cap a l’autocar i de tornada a Igualada on donàvem per finalitzat el TdS!

Ha estat una experiència inoblidable on hem pogut gaudir de la naturalesa, de l’aire pur, activitats d’aventura però sobretot hem compartit uns dies amb els companys i companyes de l’institut.