STOP TU POTS, per Carla Elvira

L’any passat a l’escola Garcia Fossas vàrem començar a treballar el tema del bullying amb el projecte MARTA, del Pep Valls i la seva filla Marta -companya meva tant a l’escola com ara a l’institut- amb la campanya contra l’assetjament “No ho amaguis” amb la nostra professora Cristina Llobet. Ens van explicar què és el bullying o assetjament escolar i com de malament que ho passa la persona que ho pateix. Ens van posar alguns vídeos i van fer xerrades a l’escola i a la biblioteca.

Aquest curs a l’Institut Badia i Margarit, també hem treballat aquest tema: a la classe ens han explicat el llibre de “Noms robats” de Josep Antoni Tàssies, al vestíbul  hem fet una exposició de llibres d’aquesta temàtica i hem anat a la biblioteca a veure l’exposició “Juul”, una mostra d’escultures de fusta que apareixen al llibre “Juul” de Gregie de Maeyer on el protagonista de la història pateix l’assetjament escolar. També vam fer un cinefòrum amb les pel.lícules Bullying i Cobardes; i a anglès hem treballat la història i frases de Wonder.

Aquest any han tret uns cartells amb el lema STOP TU POTS i al març, a alguns alumnes ens han demanat si volíem participar en un vídeo que forma part d’aquesta campanya per a la prevenció de l’assetjament escolar.  Els que hi hem participat ens van gravar dient, STOP TU POTS i amb més o menys timidesa, ho vam fer tots força bé i ara ja han penjat aquest vídeo a les xarxes perquè tothom el pugui veure i si hi ha algú que en aquest moment estigui patint bullying, no tingui por de denunciar-ho i sigui capaç de dir STOP.

Us deixem l’enllaç del vídeo perquè el pugueu veure i dir STOP TU POTS

Carla Elvira – 1r ESO