Sortida a Ecomercaderet, a càrrec de Tània G. de 2n ESO.

El dia 27  de novembre del 2020 els alumnes de primer de l’escola verda i els de segon d’ESO -C  vam fer una sortida molt interessant a l’ Ecomercaderet a la Mallola. Va ser un dia molt divertit. Uns dies abans hi havien anat els alumnes de 2n A i de 2n B.

Vam anar caminant des de l’institut I per arribar allà – més enllà de la Mallola- va ser una aventura perquè vam passar per camins una mica complicats, vam passar pel riu i va ser una experiència molt divertida. També vam creuar una carretera, això sí, amb l’ajuda inestimable dels Mossos d’Esquadra.

Quan vam arribar ens van donar un pica-pica, després l’encarregat de l’ Ecomercaderet -l’Adrià- ens va explicar en què consisteix l’agricultura ecològica que té com a finalitat, en contrast amb l’agricultura convencional, ser ambientalment sostenible, a més de respectar i potenciar la salut i el benestar dels consumidors. En general, refusa l’ús de recursos químics artificials durant el conreu o la cria, així com l’ús de conservants, colorants o altres additius durant la transformació d’aliments a més a més vam conèixer  el procés que seguien per dur a terme la seva activitat agrícola dedicada al cultiu de plantes i hortalisses.

A continuació vam fer una activitat que va consistir en recollir les males herbes i recollir els pals que fan servir durant el procés de conreu com per exemple les canyes de bambú en les que enfilen les tomaqueres. Vam plantar enciams. Ens van convidar a tastar un vegetal i després vam treure algunes plantes per fer planter.

Seguidament vam anar a visitar un banc de llavors autòctones que està situada a la masia, allà vam poder observar com es conservaven i creixien les plantes com per exemple llegums i altres plantes que han d’estar aïllades del fred. Al final de la sortida vam tenir temps d’anar a l’Estació vella a jugar i amb els companys i companyes.

Va estar molt bé, vam tenir contacte  directe amb la natura i vam aprendre molt sobre els productes vegetals que consumim a casa, normalment anem al mercat o al supermercat a comprar-los però no pensem mai que hi ha moltes persones treballnat-hi al darrere.

Aquesta sortida es va emmarcar en el nostre projecte POEFA, Programa Finançat pel Ministeri d’Educació i Formació Professional i cofinançat pel Fons Social Europeu, Atreveix-te a descobrir i el cost de la sortida es va pagar amb els diners d’aquest projecte.

Tania Patricia Guerra, 2n ESO – C