Somni o realitat? A càrrec de Gil Robert.

El dia 31 de gener del 2020, els nois i noies de l’optativa de teatre de 3r d’ESO del BIM vam anar a l’Aurora, el petit teatre de la plaça de Cal Font. L’actuació va ser conjuntament amb els alumnes de 2n que van realitzar la seva obra en anglès just abans que la nostra.

Quan vam arribar a l’Aurora, vam estar assajant les petites actuacions sobre els somnis i acostumant-nos al poc espai del qual depeniem. Tot seguit, quan els actors de segon perfeccionaven la seva part, nosaltes vam anar a la plaça per dinar i fer una petita migdiada.

Al cap d’una estona, vam fer la primera passada per a dues escoles. Estàvem nerviosos però contents perquè era la primera vegada que realitzàvem aquella obra en públic. Tot i el neguit, vam acabar sortint al escenari i vam fer que els nens passessin una estona entretinguts i fins i tot divertits.

Unes dues hores més tard, van venir els pares per veure’ns actuar. En van venir tants, que semblaven sardines en una llauna de tan apretats que estaven. Malgrat aquest inconvenient, la gent va quedar força satisfeta (i no només perquè eren pares nostres).

L’obra de 3r era un conjunt de petites improvisacions perfeccionades sobre els somnis, lligades per una dinàmica explicació sobre què és somniar a nivell tècnic i finalment una reflexió més filosòfica del concepte somni, en una base de la lluna mediterrània del Com Sona l’ESO.

En aquest conjunt d’actuacions manipulàvem el fet de que els somnis cobrin vida, que no sempre són tranquils i que es puguin interpretar o fins i tot controlar.

Gil Robert, 3r d’ESO.