Sant Jordi robòtic al BiM, per Andreu Jorba

Com tots sabeu, el dia 23 d’abril va ser Sant Jordi, i per això el divendres 21, al Badia i Margarit ho vam celebrar amb una nova jornada temática. Durant una bona part del matí vam fer tallers. Aquests tallers eren de robòtica i Lego Mindstorm, de mecanismes, Beebots i programació. Ens ho vam passar molt bé programant robots i construint estructures i vam aprofitar per batejar i donar la benvinguda al primer Mindstorm del centre –gentilesa de l’AMPA- a qui hem batejat com a BiMbot1.

bimbotA la segona part de matí, els de 2n ens vam distribuir en tallers segons la nostra especialitat: teatre CaixaEscena, músics del Com Sona l’ESO, jocs de taula i, els nous a l’institut, juntament amb tots els de primer van poder gaudir del fantàstic espectacle BOOKS del nostre ja estimadíssim Stuart. L’Stuart ja va venir el curs passat i vam riure tant, que aquest curs ha tornat. Ens agrada tant que els de 1r li van regalar una tassa del BiM a condició que ha de tornar cada any i ell va acceptar.

Finalment, férem l’entrega dels premis del II Concurs literari de Sant Jordi, amb un lliurament de premis molt original: cada guanyador havia de clicar el ratolí de l’ordinador i apareixia el següent guanyador, així que, entre guanyadors, ens va manar lliurant els premis. . En aquesta edició els guanyadors es van repartir 18 premis –un diploma i un val de 10€ per gastar en el llibre que més ens agradi- i hi havia diferents categories: Writing about our sustainable school, My own autobiography, El reportatge del BiM, contes de ciències, The bestest composition… i un reconeixement especial al Gerard que va guanyar un premi Sambori a la fase territorial i ara ja sabem que és finalista de tot Catalunya (i esperem impacients el 26 de maig per saber si finalment queda 1r, 2n o 3r). L’AMPA, que mai para, també va ser present a l’acte i va fer un detall als professors.DSCF3547

I el diumenge 23 vam seguir la celebració, amb l’AMPA, fent una parada a la rambla.  Veníem roses, punts de llibre en forma de dracs, samarretes de “Com sona l’ESO”, pins de roses i moltes manualitats d’unes alumnes dels centre. La venta va ser tot un èxit i el photocall i el rètol de l’AMPA donaven ambient i color al nostre estand.

En definitiva va ser un Sant Jordi únic i especial, ple d’ energia i il·lusió i, el més important, amb la participació de molts!!!

Andreu Jorba Aurich – 2n ESO – Institut Badia i Margarit