Premi al Millor Entrenador. L’optativa de robòtica de 1r i 2n d’ESO a la LegoLegue

Premi al Millor Entrenador. L’optativa de robòtica de 1r i 2n d’ESO a la Lego League

L’equip Badia Prime participa a la Lego League i guanya el premi al Millor Entrenador

Un any més, i per setè curs consecutiu, un equip de l’institut ha participat a la 7ena edició de la Lego League al Campus de la UdL d’Igualada, enguany amb el nom de Badia Prime i amb l’art i, sobretot la música, com a rerefons. L’equip Lego League de l’institut està format per alumnes de les optatives de robòtica. Enguany hi han participat els alumnes de l’optativa internivell de robòtica de 1r i 2n d’ESO. Des del mes de setembre cada dimarts de 9 a 10 han muntat les diferents estructures, el robot, els programes del robot, preparat el projecte científic, preparat melodies i trastejat diferents programes musicals, pensat el nom, el logo i dissenyat les samarretes. Al mes de novembre van començar a intensificar les hores de feina quedant-se a dinar a l’institut i treballant de 4 a 6 totes les tardes dels dijous.

L’equip Badia Prime estava format pel Khalid, l’Elena, la Júlia, el Roc, el Guim, el Roger, el Xavi, l’Eneko, l’Àngel i l’Aleix. L’entrenador, com gairebé sempre, el Santi.

La jornada va començar fatídicament: anaven últims al joc del robot i van atropellar a l’avi del tauler; després van aconseguir la penúltima posició i, finalment, a la tercera ronda, van sumar 140 punts i van remuntar fins a la 14a posició en el joc del robot que els va donar una dosi extra d’alegria, alegria que va augmentar quan van saludar a l’alcalde i que es va desbordar al lliurament de premis.

Hi havien posat moltes hores de feina i també moltes hores de passió i diversió. El Santi, el professor-entrenador, hi ha posat, com sempre, moltes hores de feina i molta paciència i, un any més, per segon any, ha aconseguit el premi al millor entrenador. No podien estar més contents perquè no podien haver aconseguit millor reconeixement: tots estaven convençuts que si hi havia un premi més que merescut era el del premi al millor entrenador.

Amb ell, i gràcies a ell, i amb la inspiració de tots els equips que van veure dissabte l’equip Badia Prime ha decidit que aquest any no s’aparca el projecte Lego League i que això no acaba aquí: dimarts a les 9 continuaran provant, muntant i testejant totes les proves del joc del robot que dissabte no van poder resoldre.

I l’any que ve, tornarem a ser a la Lego League.

Institut Badia i Margarit