PERFILS LINGÜÍSTICS DE L’ALUMNAT, 5a part.

IDIOMES QUE PARLO, a càrrec d’Andrés Lacoma, 1r d’ESO

Hola, em dic Andrés Lacoma Elvira i tinc 12 anys. La meva llengua principal des de que vaig nèixer va ser el castellà. Als quatre anys vaig decidir parlar el català i des d’aquell moment a casa l’he parlat sempre però, amb els avis encara parlo en castellà. Amb els amics acostumo a parlar en català i amb alguns en castellà. La tele l’acostumo a veure en castellà però algunes sèries en català. M’agrada llegir tant en català com en castellà i alguna cosa en anglès. L’anglès el vaig començar a estudiar a P3 i fins a 4art no el vaig començar a parlar perquè em vaig començar a interessar per la música electrònica en anglès. Ara a 1er d’ESO com estudio piano llegeixo blocs en anglès relacionats amb la música.

*EUROPEAN LANGUAGES*, by Gisel.la Rodríguez, 1st of ESO

Yo en casa con mis padres y con mis hermanos hablo en castellano. A l’escola parlo amb català, castellà i anglès. Con mis amigos hablo en castellano y catalán.

A mi m’agradaria més parlar amb castellà perquè en sé més. Amb català i amb anglès em costa molt parlar perquè no sé pronunciar bé les paraules.

A mi me gustaría hablar en francés y en italiano porque me gustaría hablar en muchos idiomas y saber más. Y porque si voy de viaje a Francia o ha Italia tendré que saber esos idiomas porque cuando necesito algo allí solo sabrán su idioma y si yo no lo sé no podré hacer nada. Porque no saben mi idioma.

Los idiomas son muy importantes.