Participació a la First Lego League Igualada

El dissabte dia 7 de març de 2020 va tenir lloc al Campus Universitari d’Igualada la First Lego League, una competició que es basa en la superació de proves mitjançant un robot programable i amb accessoris que li faciliten la tasca. També s’ha de presentar un projecte científic solucionant algun problema relacionat amb el tema principal del concurs. Aquest any el tema era CITY SHAPER: “Construïm entorns on viure-hi i treballar” i tractava sobre com havien de ser les ciutats del futur: autosostenibles i amb una mobilitat neta”.

10 alumnes de l’institut: el Pau, l’Ivan, el Pol, el Ferran, l’Íker, el Saül, el Lluc, l’Elias, el Nil i el Cristian ens hem estat preparant des de principis de curs amb el nom de BIMMINDSTRONG. Primer investigant sobre ciutats sostenibles per preparar el projecte científic i després muntant el tauler per fer les proves del robot, que hem hagut de acoblar, programar i provar vàries vegades per resoldre diferents reptes. Nosaltres vàrem presentar un projecte científic que solucionava la mobilitat en la citat mitjançant cintes transportadores, aquestes treballarien amb energia fotovoltaica sempre que fos possible, incloent ascensors per a la gent discapacitada. El projecte no seria perjudicial per al medi ambient i disminuiria l’ús de combustibles fòssils. Els vehicles existents podrien continuar circulant, però amb preferència pels vehicles d’emergència i els elèctrics. El projecte, muntat en una maqueta de Lego, feia possible la coexistència de les cintes (que eren elevades) i la circulació de vehicles. La presentació del projecte va tenir molt bones crítiques per part del jurat i en el joc del robot vam arribar als 100 punts.

A  continuació us detallem alguns comentaris dels membres de l’equip:

Biel : El dia de la lliga va ser mot llarg, però durant la preparació a l’institut va ser molt divertida.
Ferran : L’experiència va ser millor a la classe.
Cristian : Em va agradar molt el campionat de la Lego League perquè vaig poder adquirir coneixement per als anys posteriors.
Íker: Va ser divertit posar en pràctica el que havíem programat a la classe, però una mica frustrant quan no sortien les proves el dia de la competició.
Lluc : Va ser una mica decebedora la mala sort que ens va frustrar des del minut 0 però a classe vam aprendre a programar.
Pau : M’ha semblat una brutalitat de bé.
Saül : Va ser entretingut participar en la Lego League.
Ivan : La competició va ser divertida però era molt visible la diferència de nivell entre equips, durant les proves.
Nil : No va estar malament.
Xavi : El punt que més em va agradar la predisposició dels alumnes a esforçar-se.
Santi : Em va ser molt agradable l’esforç que van mantenir els alumnes en col·laborar en tot moment, especialment durant la presentació del projecte científic.

Redactors: Nil i Santi