L’institut a Dublín, en el marc d’un TCA (Erasmus+) sobre inclusió.

Avui he entrat a l’institut amb la maleta plena de petits objectes i dolços d’arreu d’Europa, plena d’informació sobre diferents centres i models educatius, plena de contactes i plena d’il.lusió. Retorno al centre després de 5 dies a Irlanda amb 50 companys de 50 centres diferents de tot Europa. A Irlanda hem parlat d’ensenyament, educació, inclusió però, sobretot, hem obert els nostres centres a Europa, organitzant diferents activitats intercentres.

Els TCA són uns seminaris específics sobre un tema educatiu que busquen posar en contacte centres amb característiques i objectius afins. En aquest cas, el seminari s’ha dut a terme a Malahide (al costat de Dublin), el tema marc era la inclusió escolar, estava dirigit a equips directius i per participar-hi calia presentar un projecte sobre el model educatiu de centre. Des de Servicio Español para la Internalización de la Educación van seleccionar dos projectes: el nostre, del Badia i Margarit, i un de l’IES Fernando Sabater, de Jérez de la Frontera.

Avui retorno a l’institut amb una nova visió, amb noves oportunitats i amb la mascota Erasmus+ de l’institut Badia i Margarit -un elf a qui els alumnes hauran de donar un nom- i amb la certesa que aquest elf té molts i molts quilòmetres per recórrer i que serà testimoni de moltes experiències dels nostres alumnes arreu d’Europa: Irlanda, Suècia, Islàndia, Bèlgica i la República Txeca són els països amb qui ja hem començat a definir col.laboracions perquè el lema d’Erasmus+: Enriching lives Opening Minds (enriquint les vides, obrint les ments) es faci realitat en els alumnes dels nostres centres.

Judit Serra i Morera