L´INS Badia i Margarit participa a la X Copa Cangur de matemàtiques

El dijous dia 30 de gener set alumnes del centre INS Badia i Margarit han participat en el concurs anyal que organitza la Societat Catalana de Matemàtiques (SCM) al centre INS Pere Vives d’Igualada. Els alumnes que ho han donat tot en aquesta prova han estat: de 3r d’ESO: Gil Robert, Arantxa Roldán, Mònica Juncà i Aroa Delgado; i de 2n d’ESO, Joana Lopes, Júlia Monclús i Judit Sánchez.
El concurs té diferents seus arreu de tot Catalunya i els guanyadors de cada seu passen a la fase final de la competició a nivell autonòmic que es celebrarà a Montmeló el proper mes de  març. La seu d’Igualada ha albergat 23 equips de diferents instituts de la zona, tots ells de segon i tercer d’ESO.
El concurs, d’una hora de duració, consisteix en la resolució de 12 problemes matemàtics de dificultat alta, durant la qual l´alumnat ha d’estudiar l’estratègia més adequada per guanyar i a més a més resoldre els problemes el més ràpid possible.
Durant la jornada, el nostre equip ha anat en primer lloc durant gairebé la meitat del temps, han estat disputant colze a colze el torneig amb els millors estudiants de la comarca, però en la recta final, l´equip dels Maristes i un dels equips presentats pel centre organitzador, Pere Vives, han passat a davant deixant el nostre equip en una molt digne i merescuda tercera posició.
Ha sigut una experiència enriquidora i molt motivadora per l’alumnat del nostre centre. Ho han donat tot i s’han esforçat al màxim. Podem estar-ne ben orgullosos.
Esperem poder repetir-la els propers anys.
Felicitats a tots!
José Antonio Arjona