La Gemma, una alumna-professora al BiM; per Milena, Natàlia i Lena.

gemma

Enguany tenim 3 alumnes de pràctiques de Màster al Badia i Margarit, el Bernat de Ciències, la Gemma de Socials i l’altra Gemma de Psicopedagogia. Al principi no enteníem què feien tants professors-alumnes en un institut tan petit i resulta que és perquè el BiM és centre formador d’alumnes de pràctiques universitàries. Així doncs, a banda de 117 alumnes i 12 professors, tenim 3 professors-alumnes, i nosaltres estem molt contents perquè ens ajuden molt.

Avui hem aprofitat per entrevistar a la Gemma, de Socials, que ja porta des del gener amb nosaltres.

1_ Com has anat a parar al BIM?

• Jo havia de fer practiques del màster de professorat. Tenia diferents opcions per triar a quin centre volia anar a fer les pràctiques i, per sorteig em va tocar el Badia i Margarit.

2_ T’està agradant aquesta experiència?

• Sí, perquè estic aprenent molt, puc conèixer tots els alumnes, poder veure com fan classes els altres professors…

3_ És la primera pràctica que fas?

• Sí, però vaig fer una substitució d’un professor durant quinze dies, ja fa un temps.

4_ Què t’ha sorprès més?

• El que m’ha sorprès més ha estat que els professors tenen moltes ganes que els alumnes aprenguin molt.

5_ Què t’ ha semblat l’ alumnat?

• Que hi ha molt bons grups d’alumnes, encara que xerren i es distreuen, i a vegades sembla que hi posen molt esforç i interès en el que fan.

6_ Què vols en el futur?

• Treballar de professora de ciències socials.

7_ Què t’ha agradat més?

• El que m’ha agradat més ha sigut que hi ha molts ambients diferents.

8_ Què t’aporta aquest món?

• Aquest món m’aporta estar en contacte amb adolescents i poder ser útil.

9_ Per què vas triar ser professora de socials?

• Perquè sóc arqueòloga i m’agrada molt ensenyar, i estant en un institut puc fer el seguiment d’un grup escolar.

10_ Recomanaries aquesta experiència a algú?

• Depèn, si estan interessats de veritat en l’educació val la pena, però si no hi ha interès, no cal.

11_ Com a alumna d’institut quina era la matèria que més t’agradava?

• El que més m’agradava era plàstica i mates. El que menys m’agradava era socials perquè m’avorria molt.

Entrevista dissenyada i feta per Milena Josic, Natàlia Haro i Lena Riol. 1r ESO. Institut Badia i Margarit

14-2-2017