Informació important 3a avaluació

Igualada, 23 d’abril de 2020

Benvolguts alumnes i famílies,

En primer lloc, reiterar els nostres millors desitjos de salut i benestar en aquests dies tan complexos, i desitjar-vos el millor Sant Jordi, tot i les dificultats. Per qualsevol qüestió en què us puguem ajudar, recordeu que tant el professorat com la direcció estem a la vostra disposició a través del correu i/o el telèfon mòbil de centre 677050736 en horari escolar. 

En segon lloc, disculpar-nos per no haver publicat aquest comunicat fins ara. La nostra intenció era penjar-lo el dimecres 15 d’abril, però durant la setmana passada vam tenir molts problemes amb la pàgina web i arribats a divendres, vam creure més prudent, per donar-vos la informació complerta, esperar a les instruccions que s’havien de publicar i concensuar-los amb el claustre. 

Així doncs us fem arribar diverses informacions que deriven de les Instruccions que va donant el Departament d’Educació i també, de dubtes i consideracions que ens heu plantejat vosaltres com a famílies.

Quant al plantejament d’aquest tercer trimestre, heu de saber:

  • L’alumnat té un horari de 4 matèries al dia penjat als Classrooms de tutoria, que no vol dir que facin 4 hores de classe. Aquest horari és per saber quin dia arriben i/o s’han de lliurar tasques i perquè el professorat d’aquestes matèries està disponible per dubtes a aquelles hores. 
  • El professorat plantegem aquest 3r trimestre sota la base de la flexibilitat i de les oportunitats. Si no es pot presentar una tasca el dia establert, la família fa un correu i no passa res. Si a un alumne se li han d’eliminar matèries o tasques, es fa… Per poder fer tot això, necessitem que les famílies ens comuniqueu les situacions de cada cas.
  • El tercer trimestre es segueixen treballant les competències de cada matèria, en algun cas amb treballs que vinculen diferents matèries, i està plantejat sota la base de la millora de les qualificacions de manera que si un alumne/a presenta les tasques regularment, hi haurà una repercussió positiva en l’avaluació final. 
  • Les tasques de les 3 setmanes prèvies a l’inici d’aquest tercer trimestre ja estan comptabilitzades com a recuperacions i millores de notes, tot i així, per als alumnes amb avaluacions no superades i/o cursos anteriors no superats, aquest trimestre és una oportunitat de recuperació. 
  • Si algun alumne o família, necessiten parlar amb el tutor/a individual ho podeu fer enviant un correu electrònic i/o demanant una vídeoconferència a través del correu de l’alumne i amb el MEET d’@insbadiaimargarit, entenent que aquest és un recurs excepcional per a famílies. Tenim diferents canals de comunicació oberts: pàgina web, correu de tutors que teniu a l’apartat Organigrama de centre, correu de centre, Telegram (Institut Badia i Margarit) i Twitter (@InstitutBiM). 
  • Fins ara, hem detectat que l’alumnat de 1r a 3r està presentat i seguint amb regularitat, però un seguiment baix o molt baix a 4t ESO. Us animem a tots, en la mesura del possible, a seguir les tasques que us estem plantejant, són per continuar aprenent i vinculats al centre i als companys. Al professorat ens alegra molt rebre tasques i correus vostres i veure com malgrat tot, seguim aprenent junts i en contacte. Us demanem que en la mesura del possible seguiu el curs telemàticament ja que és una manera de seguir vinculat al centre, als companys i de seguir aprenent!
  • Propostes complementàries al web: Amb una mica més d’intensitat hem continuat publicat al web articles amb propostes que podeu fer des de casa: per als sanitaris, per als avis, propostes esportives, propostes artístiques… i us les anem penjant, així com també hem aprofitat per penjar els vídeos de les obres de teatre. Esperem que us ajudin a viure l’institut en família. No són obligatòries, però si les feu i les envieu, evidentment té repercussió positiva. 
  • Activitats complementàries de centre: Evidentment estan totes les activitats anul·lades i estem treballant per poder recuperar les activitats que no hem pogut fer aquest trimestre, el curs que ve. 
  • Retorns d’imports: El 29 d’abril farem Consell Escolar i aprovarem el retorn dels imports en funció de les activitats que anul·lem, les que posposem i els retorns que ens facin les entitats organitzadores. Us n’informarem tan bon punt tinguem la informació i us farem els retorns al més aviat possible. 
  • Informes de Competències Bàsiques de 4t ESO: Tenim els informes de CB dels alumnes de 4t ESO, però no us els podem fer arribar fins que els puguem imprimir. A partir de la setmana que ve, si alguna família vol fer alguna consulta particular sobre aquest informe, pot fer un correu al tutor individual. 
  • Treballs de síntesi de 1r a 3r ESO i Projecte de recerca de 4t: Anul·lats. Quedaran al butlletí de notes amb un No Fet amb el comentari ”que no s’ha realitzat perquè estava programat durant el temps del confinament i, en la previsió de les activitats adreçades als alumnes durant aquest temps, s’han considerat prioritàries altres tipus d’activitats” sense repercussió a les qualificacions. Les competències s’avaluen des de les diferents matèries. 
  • Optatives 1r, 2n i 3r: Les optatives no s’anul·len i cada optativa ha seguit treballant segons les seves possibilitats i, sobretot, pensat que les optatives són, normalment, el que més els agrada. 
  • Optatives de 4t: Tenen la mateixa consideració que la resta de matèries i, per tant, el treball i forma de procedir és el de les matèries obligatòries. 
  • Franges de mitja hora: Anul·lades, amb actuacions puntuals en algun cas. 
  • Avaluacions extraordinàries: Per a aquelles matèries no superades a l’avaluació de juny, es faran avaluacions extraordinàries i en cas que no puguin ser presencials, les farem a través de les avaluacions personals en línia. 
  • Recuperació de matèries pendents de cursos anteriors:  Es van fer al febrer i es va donar l’oportunitat durant les 3 setmanes prèvies a l’inici del 3r trimestre. Si algú encara la té pendent, l’ha de recuperar durant aquest 3r trimestre. No hi haurà extraordinàries per aquestes matèries pendents de cursos anteriors i si volen recuperar aquestes pendents durant aquest 3r trimestre, ha de ser l’alumne/a que escrigui al professor en concret i demani què ha de fer. 
  • Calendari: En breu us informarem del calendari amb certesa, ja que hi ha algun dubte al respecte. El curs acaba el 19 de juny i preveiem que el 22 i el 23 es faran les recuperacions extraordinàries per a tots els cursos, però aquesta previsió està pendent de confirmació si hi ha alguna ordre que modifiqui el calendari. 
  • Tenim moltes ganes de tornar al centre i restablir el dia a dia amb el vincle personal i estem treballant amb una proposta de retorn al centre que reforci el treball personal, social, de vincle i emocional, però no sabem si podrà ser o no durant aquest curs 2019-20.

En aquesta situació tan excepcional, tingueu per segur que tot el professorat som flexibles amb les situacions de cada alumne i de cada família i que treballem per estar al seu costat i ajudar-los i acompanyar-los en el seu camí d’aprenentatge i en el seu camí de vida. Tots som diferents i tots necessitem coses una mica diferents i ara més que mai hem de respectar aquesta diferència. Per tant en relació a dubtes i qüestions que ens heu anat fent arribar, sapigueu que:

Classrooms i correus electrònics:  La comunicació amb l’alumnat es fa via Classroom i/o correu electrònic de l’alumne. Recordeu que les famílies heu de tenir accés a aquests correus i Classrooms i que l’heu de compartir amb els vostres fills/es. En algun moment la pàgina web ha fallat. Les informacions rellevants les penjarem per duplicat al web i al Classroom de tutoria. 

No han de mirar tots els Classrooms cada dia, només els de l’horari que tenen (l’horari és, sobretot, per això, per estructurar quan entren i surten tasques). 

Quant a videoconferències: Ni són obligatòries, ni han de ser a totes. Algunes són altament recomanables, sobretot les de tutoria i de trobada de grup. Poden participar-hi sense càmera (si els fa vergonya) i ser-hi simplement a través del xat. És una eina més de suport a l’aprenentatge. Les videoconferències es poden plantejar, puntualment, si l’alumne ho demana, individualment; però de manera habitual són en grup, així que no serveix l’excusa de “no em connecto perquè estic sol/a”. 

Quant a notificacions dels Classrooms: Alguns ens heu comentat que us agobia rebre tantes notificacions al correu. Això ho podeu configurar i no us arribaran (CONFIGURACIÓ – NOTIFICACIONS), simplement haureu d’entrar als Classrooms en els dies que toquen. 

Sessions d’orientació: A 3r i 4t farem sessions d’orientació a estudis posteriors per videoconferència. És especialment important que estiguin al cas dels Classrooms de tutoria, a les 11. Aquestes sessions seran prioritàriament, els divendres a l’hora de tutoria.

Curs 2020-21: Ja tenim la confirmació de les 2 línies de Batxillerat a l’institut i s’espera que les obres finalitzin a termini. En breu rebreu informació de les optatives, us demanarem la tria d’optatives per al curs que ve i farem sessions en línia per explicar el 4t ESO i Batxillerat tant a les famílies com als alumnes. 

Situació professorat: El professorat no som un col·lectiu al marge del coronavirus i també ens afecta a flor de pell, per tant, pot ser que en algun moment rebeu feedbacks més tard del que us agradaria, que en algun moment no es puguin penjar tasques, etc. Us demanem comprensió. Qualsevol baixa de professorat és informada als Classrooms de tutoria i aquells dies no hi ha tasca fins que hi hagi substitut o la reincorporació.  

A totes les famílies que ens heu escrit preguntant com estem i  que ens heu fet arribar consideracions sobre què i com estem desenvolupant la nostra tasca aquests dies, dir-vos que us estem molt agraïts perquè ens ajudeu molt a construir l’institut que volem, amb la participació de tots. 

De tot cor, el professorat us desitgem el millor per aquesta època tan difícil que ens toca viure i us demanem que intenteu seguir treballant i ens demaneu ajuda per tot allò que nosaltres puguem fer per ajudar-vos en un moment que la distància física l’hem de suplir amb comprensió i contacte virtual. 

Una abraçada, 

Claustre professorat INS Badia i Margarit

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>