FEM CRISTALLS AMB ELS DE P5 DEL DOLORS MARTI, per Ivet i Bern

aliguesEl dilluns dia 6 de març cinc alumnes de 1r i el Gerard de 2n, juntament amb les professores Judit i l’Ariadna vam anar a la classe de les àligues de P5 de l’escola Dolors Marti a fer cristalls.

Vam sortir a les 10:30, carregats de material per poder ensenyar als alumnes de P5 com fer uns grans cristalls. Un cop arribats a l’escola, vam baixar del cotxe, vam agafar les caixes de material i vam entrar a l’escola,  però a conseqüència del vent, ens va fer volar bastanta part del material, sobretot les tapes de porexpan i vam haver de córrer darrere del material volador per enxamplar-lo.

Un cop a l’escola vam anar a un petit pati que tenen davant de la classe on no feia tant vent, i vam esperar els petits alumnes i vam preparar el material. L’actuació amb els cristalls calia fer-la a l’exterior perquè l’ADP fa molt mala olor i en aquest cas, el vent, ens va anar molt bé perquè no la vam notar per res, però també ens va donar molta feina perquè volava tot.

Nosaltres (el Bern i l’Ivet), vam crear un nou cristall, i el Cristian i la Júlia van fer créixer un cristall que ells ja tenien a classe. Tot això fet amb ADP i aigua amb colorant, un cassó i un fogó.  El Gerard els va explicar coses sobre les roques i els minerals i els va deixar tocar-les i mirar-les i els nens i nenes estaven bastant al.lucinats.

El nou cristall el vam fer bullir aigua amb colorant i quan ja bullia hi vam tirar l’ADP, un cop tot barrejat ho vam tirar a la capsa de porexpan. I  amb el que volíem fer més gran, vam fer el mateix però afeixin-li menys ADP, vam posar l’aigua amb colorant a la capsa de porexpan i després vam posar el cristall dins de la capsa.

Els cristalls encara no estan fets, els nens i les nenes de les àligues del Dolors Martí hauran d’obrir les capses el dimecres i veure com s’han format o han crescut els cristalls.

Quan l’ experiment ja estava acabat els nens i nenes ens van ensenyar el seu racó dels minerals i ens van explicar que estan estudiant les pedres precioses i els cristalls, i ens van regalar un iman amb la foto de la seva classe.

Ens ho vam passar molt bé, i creiem que els va agradar perquè estaven molt atents. Esperem que ho haguem fet bé i que dimecres, quan obrin les capses de porexpan, els surtin uns cristalls magnífics i es recordin de nosaltres.

Ivet Carrero i Bern Mas – 1r ESO – Institut Badia i Margarit