EPAS: BCN + MADRID

Per tercer any consecutiu, som centre participant en el programa d’Escoles Ambaixadores del Parlament Europeu (EPAS). Aquest curs hem incorporat canvis que esperem que siguin profitosos pels resultats i les accions desenvolupades sota aquest marc europeu. La principal novetat és que tenim un grup d’ambaixadors format per alumnes de segon i tercer d’eso que estan cursant una matèria optativa que porta per nom EPAS. Ells són els encarregats de donar a conèixer la UE i els seus valors democràtics tot engegant accions, exposicions i activitats educatives.

Aquest és un projecte dinamitzat principalment per l’àmbit social però amb el suport directe de les llengües estrangeres. Amb l’objectiu d’ampliar horitzons i l’interès per Europa a la vegada que els alumnes amplien coneixements i competències lingüístiques.

Per començar, l’Alba Sala, professora de francès, va participar a la trobada d’EPAS que va tenir lloc a Madrid del 29 al 30 de setembre. En aquesta trobada es van desenvolupar tallers i xerrades explicatives per tal de facilitar les tasques docents i la col·laboració intercentres a nivell estatal.

Més tard, el 10 d’octubre, el Xavier Patiño, professor de socials, va anar a Barcelona per fer una trobada amb altres instituts catalans que formen part del programa i iniciar col·laboracions en el marc europeu per tal de conèixer la UE.  En aquesta trobada es van comentar les accions realitzades per cada centre, i quines propostes  es proposen per l’alumnat per aquest curs des de l’oficina del Parlament Europeu a Barcelona.