Els violins i violoncels us estem preparant una sorpresa. Ilias i Edison, 2n ESO; Chaimae, 1r ESO

Aquest curs estem d’enhorabona. A banda d’estrenar l’edifici nou també hem estrenat 9 violins i 5 violoncels que ens permeten continuar amb el projecte SonaEscola XL amb els professors de l’escola de música: el Toni i la Laia.

Els nens i nenes de violins i violoncels de 1r i 2n d’ESO, malgrat la pandèmia, continuem amb el projecte Violins i Violoncels. Aquest any l’institut ha comprat violins i violoncels perquè tots tinguem el nostre instrument propi i continuem treballant amb el Toni i la Laia, professors de l’Escola de Música d’Igualada.

Els violins de 1r d’ESO són: Chaimae El Kebriti, Fernando Zambrano, Nikki Obafemi, Ferdause El Himer, Iman Bouylas  , Jony Masiel Esteve , Oualid Balghanou, Mohamed El Aita i Ainhoa Fernández.

Els violoncels de 1r d’ESO són: Mamady , Maria Romero, Toni Bande i Laura Toro.

Els violins de 2n d’ESO són l’Oriol Castells i el David Servent.

Els violoncels de 2n d’ESO som l’Edison Zambrano, l’Ilias El Morabti, la Sara Tamouh i el Youssef Saidi.

En total,  violins i violoncels, un munt d’artistes posant música a l’institut.  Aquest any no podrem actuar en directe i us estem preparant una sorpresa adaptada a la pandèmia: un videoclip sobre la contaminació. Per preparar-lo, de moment, hem tingut videotrucades amb professionals d’edició de vídeos i persones que estan especialitzades amb els temes del medi ambient: una alumna ens va presentar el seu treball de Batxillerat sobre la contaminació.

En aquest moment estem pensant on i com farem el videoclip i la música que tocarem amb el violins i violoncels. En principi els de 2n tocarem la cançó Believer (https://youtu.be/W0DM5lcj6mw)  i  els de 2n farem el videoclip sobre la desforestació dels boscos. La desforestacio dels boscos és la desaparició dels boscos, causada per l’activitat humana de la indústria fustera.

Pel que fa als de primer, durant aquests dies hem estat treballant un projecte sobre la contaminació per fer un vídeoclip. Entre tots els nens i nenes hem estat pensat idees sobre el projecte i aquests dies hem estat treballant una cançó. Tots junts ho aconseguirem. Us haureu d’esperar una miqueta per veure el vídeoclip perquè hi ha molta feina, però paciència i cap a finals de curs podreu veure’n el resultat.

Aquest projecte s’emmarca dins del nostre projecte POEFA, Atreveix-te a descobrir, que és un programa finançat pel Ministeri d’Educació i Formació Professiona i cofinançat pel Fons Social Europeu. Aquest projecte també es porta a terme gràcies a l’Ajuntament d’Igualada que finança les classes de violins i violoncels, i l’escola de Música d’Igualada. Forma part del programa araART i del SonaEscolaXL.

Ilias, Edison i Chaimae.