El BiM al Tast-Tech, per David Muñoz

El passat dissabte 18 de novembre, al Museu de la Pell es va organitzar el 2n Tast-Tech, un esdeveniment que durava tot el matí on diferents escoles i empreses locals enfocades a la tecnologia exposaven els seus productes i novetats. També es van fer conferencies i exposicions orals de treballs de recerca de Batxillerat. Va ser una matinal molt interessant.

El grup d’alumnes de 3r d’ESO participants a la Lego Leage del Badia i Margarit vam decidir participar-hi. Divendres a la tarda ho vam muntar i dissabte al matí vam tenir molta feina perquè el nostre estand estava sempre ple. Vam exposar diferents robots fets per nosaltres, entre els quals hi havia un cotxe que seguia una línia negra al terra sense desviar-se (Robot Car Elegoo), i un robot Mindstorm que amb un braç mecànic i un sensor de color resolia un cub de Rubik i altres figures i treballs amb Lego realitzats tant a les hores de pati com a les hores de tutoria per treballar temes d’escola verda, de cohesió de grup…

Estem contents perquè els nostres projectes van agradar molt a les persones que visitaven l’esdeveniment i a la premsa. Vam sortir al canal Taronja i  la gent en va fer força ressò a Twitter.

David Muñoz – 3r d’ESO

Podeu veure l’àlbum de fotografies clicant aquí

Podeu llegir el resum de la nostra exposició aquí:

­­­­Scratch, Lego, Arduino i Robot Car Kit Elegoo a l’institut Badia i Margarit.

A l’institut Badia i Margarit el treball de programació i robòtica s’ha articulat sempre des de Tecnologia i Informàtica. El curs passat, a partir de la demanda d’alguns alumnes, vam començar a adquirir material de robòtica i construcció i vam fer-ne una primera jornada temàtica. Vist l’èxit de la jornada, enguany hem inclòs l’optativa anual de robòtica a tots els cursos. En aquesta optativa es treballa, en primer lloc, la programació amb el programa Scratch, després amb Scratch for Arduino i, finalment, s’aplica tot el que s’ha après en la construcció i programació del Robot Car Kit Elegoo.

Paral.lel a aquest treball, un grup d’alumnes de 3r d’ESO ha decidit participar a la Lego League, treball que s’està articulant des de l’optativa, amb hores complementàries al centre, i amb treball interdisciplinari amb les matèries d’anglès, català i emprenedoria.

A les tutories també s’ha incorporat el treball amb Lego mitjançant activitats relacionades amb el LEGO® SERIOUS PLAY®. Per exemple, s’ha treballat el projecte de l’escola verda “Destruïm per construir el Planeta amb LEGO® SERIOUS PLAY®”, com a treball de conscienciació planetària per als joves. A través de la metodologia LEGO® SERIOUS PLAY® els adolescents construeixen models que representen de manera metafòrica la percepció, sentiments i motivacions sobre l’institut i el planeta que desitgen. També hem utilitzat el Lego dins de l’espai Valida’t per aprofitar la força de les metàfores per explicar i resoldre qüestions personals.

En aquesta jornada presentarem mostres de dissenys, construccions i tot el treball interdisciplinar al seu voltant que l’alumnat ha realitzat o que està en procés de construcció tant a les optatives de robòtica com des de tutoria.